شکستگی ساق پا و ساعد دست بیشترین جراحی در بیمارستان جهرم

ماهانه به طور متوسط ۷۰ عمل جراحی ساق پا و ساعد دست در بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه جهرم انجام می‌شود که بیشترین جراحی بخش ارتوپدی را به خود اختصاص داده است.

فاطمه عرفان منش سرپرستار بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه جهرم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار داشت: جراحی‌های بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه جهرم شامل اورژانسی و الکتیو می‌شود که شکستگی‌ها مانند شکستگی ران، ساق پا، ساعددست، مچ دست و بازو از عمل‌های اورژانسی است و جراحی‌های الکتیو که زمان جراحی آن به عهده پزشک است شامل تعویض مفصل، برداشتن پلاتین، پارگی مینیسک زانو و گرفتگی رگ مچ دست می‌شود.

وی افزود: در جراحی‌های الکتیو، برداشتن پلاتین و پارگی مینیسک پا از بیشترین عمل‌ها در بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه است که در این موارد ماهانه به طور متوسط ۴۰ عمل انجام می‌شود.

عرفان منش بیان کرد: روزانه ۱۰ عمل جراحی توسط متخصصین این بخش انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش ارتوپدی این بیمارستان گفت: آموزش و آماده کردن بیمار قبل از عمل، آموزش و ارائه نکات لازم به بیمار و همراه بیمار بصورت شفاهی و عملی درباره مراقبت‌های بعد از عمل در خانه مانند چگونه پانسمان کردن زخم، مصرف به موقع دارو و به خصوص آنتی بیوتیک‌ها از خدماتی است که ارائه می‌شود.

عرفان منش اظهار کرد: همچنین ارجاع بیمار درصورت نیاز و با توجه به شرایط جسمانی به مرکز ارائه خدمات پرستاری در خانه (home care) بیمارستان پیمانیه از دیگر خدماتی است که در این بخش ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه جهرم ۴۰ تخت بستری دارد که ضریب اشغال آن ماهانه ۸۳ درصد است.

عرفان منش افزود: بیشتر مراجعین بخش ارتوپدی بیمارستان پیمانیه جهرم غیر بومی و از مرکز استان، روستا‌ها و شهرستان‌های اطراف و حتی از استان‌های دیگر مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و اصفهان هستند.

گفتنی است دربخش ارتوپدی این بیمارستان چهار متخصص و ۱۵ پرستار فعالیت و خدمت رسانی به مردم می‌کنند.
انتهای پیام/ر

انجام عمل های جراحی‌ بخش ارتوپدی در بیمارستان پیمانیه جهرم

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار