کریمی اصفهانی گفت:همدلی دولت و بخش خصوصی محیط کسب و کار آرام فرش دستبافت را فراهم می آورد.

پیشرفت صنعت فرش دستبافت با همدلی دولت و بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد کریمی اصفهانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت در آغاز بکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش دستبافت ،اظهار کرد:باید با نگاه همه جانبه به فرش دستبافت ایرانی به پیشرفت این صنعت کمک کنیم.

وی میزان صادرات فرش دستبافت ایرانی را در سال ۷۴ ،یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار دانست و گفت: اکنون با گذشت ۲۳سال ،میزان صادرات به  یک ششم کاهش یافته است و ما باید برای بازگشت به دوران طلایی خود تدابیری بیندیشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت با تاکید بر وابستگی تولید فرش به صادرات بیان کرد: اگر صادرات نباشد، تولید هم صورت نمی گیرد اما باید پیش از صادرکنندگان، از تولیدکنندگانی که بیش از ۲/۵ میلیون نفرند حمایت های لازم صورت بگیرد.بنابراین فرش تا زمانی سفیر ایران در بازارهای جهانی است که بتواند صادرات موفقی داشته باشد؛ پس باید تولیدکنندگان و صادرکنندگان را حمایت کنیم.

کریمی اصفهانی؛ تحریم ها،مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر تسعیر ارز و مساله فرش های مرجوعی ،افزایش قیمت دلار و تصمیمات ناگهانی برای کنترل آن، نگاه های سیاسی و جناحی به فعالان این صنف و حضور فرش های ماشینی را از مشکلات موجود در این صنعت برشمرد و گفت: با توجه به وجود مواد اولیه این صنعت در کشور باید حمایت های بیشتری از آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: اخذ مالیات از فعالان این صنعت ، نسبت به تحریم های خارجی فشار بیشتری وارد کرده است.همچنین سامانه نیما از دیگر معضلات امروز صنعت فرش است، به این معنا که ضرورت ارایه ارز حاصل از صادرات به نرخ دولتی در کنار بازگشت ارز حاصل از صادرات تنها ظرف دو ماه مشکلات اساسی را برای صادرات فرش دستباف ایرانی ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت با اشاره به ضرورت همدلی دولت و بخش خصوصی  بیان کرد: همدلی دولت و بخش خصوصی میتواند محیط کسب و کار آرام را فراهم آورده و از منفعت طلبی افراد سودجو جلوگیری کند.

کریمی اصفهانی درپایان، فرش دستبافت و صنایع دست را بهترین گزینه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: همکاری رئیس مرکز ملی فرش ایران با اتحادیه ها میتواند شرایط بهتری را برای این صنعت رقم بزنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار