افتتاح ۷۰۹ پروژه عمرانی زنجان در هفته دولت

۷۰۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان در طول هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ۷۳۸ پروژه عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان در استان زنجان وجود دارد گفت : از این تعداد ۷۰۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان در طول هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

سلطانی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های قابل بهره برداری روستایی استان زنجان در هفته دولت  ۲۸۷  پروژه با اعتبار ۱۸  میلیارد تومان است افزود: از ۴۲ پروژه شهرداری‌های استان، ۳۹ مورد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و نیز از مجموع ۴۰۷ پروژه دستگاه‌های اجرایی، ۳۸۳ پروژه با اعتبار ۲۱۶ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه عمرانی که از شاخص‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود بسیار مطلوب است گفت : در حوزه راه‌سازی بیش از ۸۱ درصد راه‌های مواصلاتی استان زنجان آسفالته هستند و این درحالی است که میانگین کشوری ۶۴.۵ درصد می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه می‌بایست راه‌های مواصلاتی تمامی روستا‌های بالای ۲۵ خانوار آسفالت‌ریزی شود که استان زنجان با تحقق کامل این برنامه تنها ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد که قطعا تا پایان برنامه ششم، این امر در استان محقق خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان نیز تمامی ۲۱ شهر در استان و ۵۰۵ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند گفت : هم اکنون بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و با اتمام ۱۰۰ روستایی که اکنون درحال گازرسانی است، تعداد جمعیت روستایی برخوردار استان به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد که هم‌اکنون تمامی ۹۰۰ روستای بالای ۱۰ خانوار استان زنجان نیز از نعمت برق بهره‌مند هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت:: سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار نیز از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار و اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی اختصاص یافت که سهم استان زنجان از این اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان می‌باشد.

 

سلطانی با اشاره به اینکه توجه به توسعه گردشگری در استان زنجان یکی از محرک‌های توسعه استان است گفت:: در کنار ظرفیت‌ها و اقدامات خوبی که در حوزه تولیدات صنایع دستی و برپایی جشنواره‌های تفریحی و گردشگری که در استان انجام شده، ۶ مجوز برای تامین کمبود محل‌های اقامتی و هتل‌ها در سراسر استان زنجان صادر شده که از این تعداد، ۳ طرح قابل بهره برداری و ۳ طرح در دست اجرا می‌باشد و در کنار این، به توسعه بوم گردی در شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان نیز توجه ویژه‌ای شده است.

 

انتهای پیام/ع

۷۳۸ پروژه عمرانی زنجان درانتظار افتتاح

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.