رئیس انجمن آمار ایران در شاهرود:

حال رشته علوم ریاضی ناخوش است/بازنگری در برنامه‌های درسی رشته آمار ضروری است

علیرضا نعمت الهی گفت: با توجه به حال ناخوش علوم ریاضی و گرایش دانش آموزان دوره متوسطه به علوم تجربی باعث شد تا رسیدگی به مشکلات در دستور کار واقع شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا نعمت الهی رئیس انجمن آمار ایران صبح شنبه در افتتاح چهاردهمین کنفرانس ملی آمار ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه بازنگری و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی رشته آمار ضروری است، ابراز داشت: با توجه به حال ناخوش علوم ریاضی و گرایش دانش آموزان دوره متوسطه به علوم تجربی، بی‌توجهی به بازار کار و وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان آمار طی دو سال اخیر باعث شد تا رسیدگی به مشکلات، چالش‌ها، بیم و امید آمار در دستور کار واقع شود.

وی افزود: انجمن آمار ایران می‌کوشد تا برای سازمان‌دهی و نظم بخشیدن به امور واگذاری طرح‌های تحقیقاتی و مشاوره‌های آماری به کارشناسان و متخصصان آمار در قابل تشکیل سازمان نظام آمارشناسی و راه‌اندازی نظام رتبه‌بندی اقدام کند.

رئیس انجمن آمار ایران بابیان اینکه شرکت در میزگردهای تحلیل و تبیین نظام آمارشناسی و رتبه‌بندی متخصصان ضرورت دارد، ابراز داشت: در طی این سال‌ها مانند ادوار پیشین برقراری تعادل بین آمار محض و کاربردی خروج از قالب‌های سنتی و توجه ویژه به مهارت‌ها و فراوری‌های جدید مانند تجزیه تحلیل کلان داده‌ها، داده‌کاوی، کاربرد شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و آماری ازجمله اهداف انجمن آمار بوده است.

نعمت الهی در ادامه تصریح کرد: اگرچه پیشرفت‌هایی در زمینهٔ آمار و داده‌ها حاصل‌شده است اما هنوز راه درازی در پیش داریم تحلیل داده‌های واقعی با ساختارهای پیچیده و ناهمگن معمولاً برای فارغ‌التحصیلان آماری که در حالت خوش‌بینانه صرفاً به فنون تحلیل داده‌های مستقل و هم توزیع متون کلاسیک دانشگاه آشنا هستند بسیار چالش‌برانگیز است.

وی افزود: پرواضح است که نمی‌توان در ساحل امن آمار محض ماند و از دور نظاره‌گر میدان‌داری و موج‌سواری علوم دیگر در دریای متلاطم و تحلیل داده‌های با ساختار پیچیده بود، لذا معتقدیم با بهبود روش‌های تدریس می‌توان فارغ‌التحصیلانی تربیت کرد که توانایی برقراری تعادل بین آمار محض و آمار کاربردی را داشته باشند.

 در چهاردهمین کنفرانس ملی آمار ایران ۳۵۶ مقاله ارائه و از این تعداد ۲۱۵ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۱۰۶ مقاله به‌صورت پوستر پذیرفته‌شده است، همچنین در این نشست از پیشکسوت آمار ایران دکتر احمد پارسیان تقدیر شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس انجمن آمار ایران در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.