هفته فرهنگی آب فرصتی برای اتحاد و همدلی دررابطه با موضوع کم آبی

شهرداری اصفهان با نام گذاری هفته ای تحت عنوان ( هفته فرهنگی آب ) در قالب اجرای برنامه هایی متنوع با شعار (( ما همه مسئولیم )) به اهمیت موضوع آب پرداخته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این روزها معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی به مشکلی بزرگ در بسیاری از نقاط کشور از جمله شهر اصفهان بدل شده است تا جایی که مسئولان شهری حل این معضل را جزو اولویت های اصلی خود در برنامه ریزی های شهری قرار داده اند . شهرداری اصفهان نیز به نوبه خود به عنوان بخشی از اقدامات برنامه ریزی شده اجرای راهکارهایی فرهنگی به منظور کاهش مصرف ، اطلاع رسانی های عمومی و آگاه سازی شهروندان از الگوی رفتاری صحیح در مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده است .

در همین راستا به پیشنهاد معاون فرهنگی شهردار اصفهان  و با همت شورای اسلامی شهر اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هفته ای تحت عنوان (( هفته فرهنگی آب )) نام گذاری شده است . در این هفته که از تاریخ دوم شهریور ماه آغاز شده و تا هشتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت ، در قالب اجرای برنامه هایی متنوع با شعار (( ما همه مسئولیم )) به اهمیت موضوع آب در فرهنگ دینی و ملی از دیرباز تا کنون پرداخته خواهد شد .

مرتضی رشیدی معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان هفته فرهنگی آب را فرصتی جهت هم بستگی و اتحاد همه مردمان ساکن در مسیر زاینده رود عنوان کرده و گفت : کشور ایران علی الخصوص قسمتهای مرکزی کشور همواره در طول تاریخ با مشکل کم آبی و در مقاطعی حتی با مشکل خشک سالی دست به گریبان بوده اند تا جایی که در فرهنگ ، ادبیات و هنر کهن ایران زمین همواره از عنصر آب به عنوانی ماده ای حیات بخش یاد شده است .

وی ادامه داد : آن چه در رابطه با موضوع خشک سالی و کمبود منابع آبی ضروری به نظر می رسد احساس مسئولیت ، اتحاد و هم بستگی تمامی همشهریان حتی تمامی هم میهنان به منظور رفع مشکلات و عبور از این بحران خواهد بود .

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت : در این هفته تمامی ساکنین مسیر زاینده رود از بن رود ( سرچشمه رودخانه ) تا بن رود ( نقطه انتهایی رودخانه ) شاهد اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت موضوع آب در شهر خود خواهند بود و از این طریق فرصتی جهت هم دلی ، اتحاد و افزایش میزان احساس مسئولیت افراد در مواجهه با معضل کم آبی در سطح استان اصفهان فرآهم خواهد شد .

رشیدی از تعامل شهرداری اصفهان با شهرستان های هم جوار در زمینه برگزاری این رویداد فرهنگی به عنوان امتیازی بالقوه یاد کرده و گفت : در شهرستان هایی نظیر ورزنه ، درچه و.... نیز طی برنامه ریزی های انجام شده این برنامه های فرهنگی متناسب با حال و هوا و فضای شهری در این مناطق توسط مسئولین همان شهرستان ها اجرا خواهد شد و شهرداری اصفهان نیز به نوبه خود در اجرای این برنامه ها مساعدت های مقدور را به عمل خواهد آورد .

وی از حضور مدیران شهر اصفهان در برنامه های فرهنگی شهرستان های دیگر به عنوان رویکردی جهت ایجاد هم بستگی و اتحاد بیشتر یاد کرده و خاطرنشان کرد : در این هفته مدیران اصفهانی در برنامه های فرهنگی شهرستان های دیگر به عنوان میهمان حضور خواهند داشت و همین طور هماهنگی ها جهت دعوت و حضور مدیران سایر شهرستان ها در برنامه های در حال اجرا در شهر اصفهان در طول این هفته انجام پذیرفته است تا از این طریق اتحاد بین مسئولان و عموم مردم در موضوع مواجهه با معضل کم آبی به بالاترین سطح خود ارتقاء یابد .

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از اعزام یک دستگاه اتوبوس حامل هنرمندان ، ورزشکاران و فرهیختگان از شهر اصفهان به سایر شهرستان ها جهت حضور در برنامه های فرهنگی آن مناطق نیز خبر داده و گفت : این اقدام نیز به لحاظ ایجاد پیوند فرهنگی و اتحاد هر چه بیشتر و با توجه به جایگاه و میزان تاثیرگذاری این اقشار در سطح جامعه شکل اجرایی به خود خواهد گرفت .

در ادامه رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان نیز از اجرای 9 ویژه برنامه در هفته فرهنگی آب در سطح شهر اصفهان خبر داده و گفت : طی برنامه ریزی های انجام شده و با محوریت اداره توسعه فرهنگ شهروندی و تعامل مراکز تخصصی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان این ویژه برنامه ها از دوم شهریور ماه لغایت هشتم شهریور اجرایی خواهد شد .

وی گفت : این ویژه برنامه ها در بخش های مختلفی اجرا خواهند شد که در بخش نخست ، سه ویژه برنامه شهری تحت عناوین روشنایی های شهر ( برگزاری جشن با موضوع مدیریت مصرف آب ) ، آب و زندگی ( برگزاری جشن در مجتمع های مسکونی با موضوع آب و زندگی ) و برنامه نمادین دوی امدادی ( حمل نمادین کوزه آب توسط هنرمندان ، ورزشکاران و شهروندان از میدان نقش جهان تا تکیه شهدا و شست و شوی نمادین قبور شهدا توسط خانواده یکی از شهدا ) توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی اجرا خواهند شد .

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ادامه داد : در بخش دوم اختتامیه جشنواره آب و سیمرغ ( جشنواره عکس و نقاشی با موضوع آب ) توسط دفتر تخصصی کودک ، نمایشگاه جاری خاموش ( نمایشگاهی از روزنامه های دیواری ، خوشنویسی و نقاشی ) توسط خانه نوجوان و سه شنبه های داستان نویسی به مدد مرکز آفرینش های ادبی قلمستان با حضور سیاوش گلشیری و جمعی از داستان نویسان اصفهانی اجرا خواهند شد .

رضایی افزود : ویژه برنامه های آّب – تپش _ زندگی ( تماشای تابلوهای نقاشی از عباس خلیلی ) به همت موزه هنر های معاصر اصفهان و همایش قدردانی از آب ( پیگیری مباحثی پیرامون اهمیت آّب و مدیریت مصرف ) نیز توسط مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل شکل اجرایی به خود خواهند گرفت .

وی به اجرای ویژه برنامه گل .... آب توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز اشاره کرده و گفت : با توجه به اهمیت موضوع فضای سبز و آبیاری گیاهان و درختان شهری این ویژه برنامه که شامل بازدید و برگزاری تور آموزشی از باغ گل ها با هدف معرفی گلها و گیاهان دائمی مقاوم در برابر خشکی خواهد بود شکل اجرایی به خود خواهد گرفت .

 

انتهای پیام/م

برگزاری هفته فرهنگی آب

برچسب ها: شهرداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار