رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۵۲ درصد مطالبات گندمکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:۵۲ درصد مطالبات گندمکاران تا به امروز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه ۳۲۲ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به کشاورزان آذربایجان غربی پرداخت شده است گفت: قرار است تا پایان برداشت گندم ۶۳۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان وارزیر شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه پنجم در تولید این محصول استراتژیک در کشور را به خود اختصاص داده است ،افزود: بر اساس پیش بینی ها ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری می شود، که تاکنون ۵۱۱ هزار تن گندم خوراکی و ۳۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

کریم زاده به بیان پروژه‌های آماده بهره برداری در هفته دولت در بخش کشاوری استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه جمع سرمایه گذاری پروژه‌های قابل افتتاح و یا کلنگ زنی ۵۴۹ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال بوده و برای ۴۴۴ نفر به صورت مستقیم و برای ۶۵۶ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است و تعداد خانوار‌های بهره‌مند نیز ۱۱ هزار و ۲۲۱ نفر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به سلامت محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های مسئول بررسی کیفیت مواد غذایی در استان، سلامت محصولات کشاورزی استان را تأیید کردند.

بعد از نشست خبری، از طرح یک هزار و ۲۰۰هکتاری آبیاری تحت فشار خان ارخی روستای بالو که فاز اول آن به مساحت ۳۵۰ هکتار به اتمام رسیده و فاز ۲ آن که ۴۰۵ هکتار را شامل می شود آماده مطالعه شده  است و در صورت همکاری سازمان آب به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/م

نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.