در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

مخالفت الویری با هزینه‌ کردن شهرداری برای راهپیمایی اربعین

الویری گفت: هزینه‌کرد شهرداری در مراسم اربعین در خارج از شهر تهران جای تأمل دارد و بنده مخالف این کار هستم.

مخالفت الویری با هزینه‌ کردن شهرداری برای راهپیمایی اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز هزینه به شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین حسینی  اظهار داشت: مراسم اربعین در سال‌های گذشته به عنوان یک برنامه ملی توسط وزیر کشور برگزار شد و در همین رابطه ستادی شامل 13 کمیته برای آن تشکیل شده است.

حق‌شناس با اشاره به وظایفی که در این کمیته برای هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران نیز در این کمیته مسئولیت خدمات شهری را بر عهده دارد و وظایف آن هم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیش از 3 میلیون زائر به کربلا و نجف رفتند، گفت: حدود یک میلیون نفر از این افراد زائران تهرانی بوده‌اند و قاعدتاً شهرداری باید به این افراد خدمات مناسبی را ارائه می‌کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای قبل در خصوص هزینه‌کرد در مراسم اربعین گفت: در این مصوبه 5 میلیارد تومان برای این کار تعیین شده بود، اما شاهد بودیم که بیش از ده‌ها میلیارد تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن شورای پنجم اقدامات موثری انجام شد و با صرفه‌جویی هزینه‌ها کاهش یافت، گفت: شهرداری تهران در سال گذشته با توجه به اینکه هیچ حق ماموریتی برای افراد اعزام شده به مناطق مرزی پرداخت نکرد، اما همه عوامل با تلاش خود موجبات کاهش هزینه‌ها در برگزاری مراسم اربعین را رقم زدند.

حق‌شناس با تشکر از شهرداری تهران ادامه داد: از اعضای شورا می‌خواهم که به یک فوریت این لایحه رای بدهند تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

در ادامه مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات حق‌شناس نسبت به این لایحه مخالفت کرد و گفت: در صورتی که این لایحه به صورت عادی به تصویب برسد، کمیسیون برنامه و بودجه ظرف 10 روز گزارش خود را در این خصوص آماده خواهد کرد.

الویری با اشاره به شرایط شهرداری تهران و میزان بدهی‌های آن به پیمانکاران گفت: هزینه‌کرد در مراسم اربعین در خارج از شهر تهران جای تأمل دارد و بنده مخالف این کار هستم.

در ادامه مسجد‌ جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران با دفاع از این لایحه گفت: اگرچه نحوه هزینه‌کرد مورد انتقاد است، اما با آغاز کار مدیریت جدید شهری ما شاهد تغییر در نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین بودیم که امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور افراد خیر در مراسم اربعین گفت: فکر می‌کنم در این شرایط دیگر نیازی به سفره نذری از طرف شهرداری تهران نیست و ما باید برای حمل ونقل تسهیلات لازم را فراهم آوریم، زیرا حمل ونقل زائران در مراسم اربعین همواره مورد انتقاد بوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخش زیادی از زائران اربعین مردم تهران هستند، تاکید کرد: بر این اساس شهرداری تهران وظیفه خدمت‌رسانی به آن‌ها را دارد.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به استفاده از بلندگو برای تبلیغات در مراسم اربعین گفت: این موضوع یکی از مشکلاتی است که طی سال‌های گذشته وجود داشته و موجب تفرقه بین مسلمانان شده است که باید به آن توجه شود.

در نهایت این لایحه مورد رای گیری قرار گرفت و با 12 رای یک فوریت مجوز هزینه برای اربعین به شهرداری تهران داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره سرخ بلگراد
۱۵:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
یا امام حسین ع
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
درود بر شرفت .
آخرین اخبار