معاون اول رئیس جمهور:

رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری منطقه است/خروج یک طرفه از برجام نشان از عدم درک صحیح و فهم نادرست آمریکا از روابط بین کشورهاست

همدان بر تارک تاریخ می درخشد معاون اول رئیس جمهور گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در 2018  اقدام بسیار مهم و ارزنده ای است و امیدوارم تا از این فرصت بهره مندی بسیاری برای آشنایی با ظرفیت های مهم فرهنگی و استعدادهای طبیعی این منطقه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه رویداد همدان 2018 گفت:  امسال ایران با دو رویداد بزرگ بین المللی رو به رو بود که نخستین آن رویداد تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و اینک رویداد مهم انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در 2018 را داریم که اقدام بسیار مهم و ارزنده ای است و امیدوارم تا از این فرصت بهره مندی بسیاری برای آشنایی با ظرفیت های مهم فرهنگی و استعدادهای طبیعی این منطقه صورت گیرد.

وی گفت: همدان نشانه و نماد حیات فرهنگی و تمدن ایران است که با داشتن اندیشمندان و دانشمندان بر تارک تاریخ می درخشد.

 معاون اول رئیس جمهور افزود: امروزه همدان به اعتبار مردمانی سخت کوش و هنرمند نقش خوبی در توسعه ملی دارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همدان شهری مزین به بوعلی عین القضات باباطاهر و میر سبد علی همدانی، پرچمداری ادب دانش هنر و اندیشه از دیر باز تاکنون نه تنها در ایران و آسیا بلکه در جهان بوده است.

وی ادامه داد: تاسیس قدیمی ترین تظام های حکومتی از دوران ماد تاکنون در همدان بوده است و به مدد دانشمندان هنرمندان و سرمایه گذاران می تواند قطب مهم گردشگری و ارتباطات ملی و منطقه ای باشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد:ایجاد دانشگاه های تخصصی گردشگری برای ایران وآسیا از جمله کانون جذب گردشگری است.

جهانگیری با بیان اینکه امروز جهان با قدرت به هم نزدیک شده  و پنجره ی آشنایی ملت با کشورهای مختلف است ادامه داد: ایجاد فرصت های جدید در این زمینه مبارک و امید بخش است.

وی گفت: در شرایطی که صنعت گردشگری بزرگترین صنایع انسانی، سرمایه ای و امکان کسب وکار است به لحاظ اقتصادی فرهنگی و اجتماعی باید رشد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: صنعت گردشگری در توسعه پایدار، کاهش فقر، ایجاد اشتغال ، حفاظت از محیط زیست ، پاسداری از ارزش ها ،تقویت بنیان ملی گسترش ارتباطات و درآمد زایی نقش مهمی در تحول رسالت منطقه ای ایجاد کرده ست.

جهانگیری عنوان کرد: صنعت گردشگری بر پایه استوار اقتصاد است و رشد خوبی برای توسعه کشور دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: طبق پیش بینی سازمان جهانی، آینده تجارت دنیا تا سال 2020 در اختیار گردشگری کشورهایی است که این صنعت را  در اختیار دارند و این موجب درآمدزایی و غلبه برفقر و رکود است.

وی با اشاره به صنعت پر رونق گردشگری ادامه داد: کشور ما با برنامه ریزی مستمر بهره بالایی از صنعت گردشگری را می تواند به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه گردشگری فقط اقتصاد نیست بلکه توسعه اجتماعی معرفت وشناخت انسان هاست افزود: شناخت دانش ادبیات کشورهای مختلف بر مقیاس جهانی نیز مهم است.

وی گفت: تحریم های امریکا ناجوان مردانه بوده و باعث اختلال در روابط  جهانی شده اما ما مصمم به همکاری اقتصادی و اجتماعی هستیم.

جهانگیری در ادامه گفت: رفتارهای خارج از عرف رئیس جمهور آمریکا علیه مردم ایران و بویژه خروج یک طرفه از برجام نشان از عدم درک صحیح و فهم نادرست آمریکا از روابط بین کشورهاست.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم های غیر قانونی مصمم به توسعه ارتباطات در همه زمینه‌ها با کشورهای آسیایی هستیم و امیدوارم انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا این فرصت را ایجاد کند تا ظرفیت ها و قابلیت های مختلف این استان به مردم کشورهای آسیا و همه دنیا شناسانده شود و به عنوان یک مقصد جدید گردشگری مورد اقبال قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

صحبت های جهانگیری در رویداد همدان 2018

برچسب ها: افتتاح ، جهانگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.