تماشای واقعه غدیر خم در ده‌زیار کرمان

امام جمعه چترود از بازسازی واقعه غدیر در روستای ده‌زیار کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سام‌نژاد امام جمعه چترود گفت: به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ ولایت، انتقال فرهنگ ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده، ترویج و توسعه فرهنگ غدیر، ولایت و امامت و الگوسازی عید غدیر خم با استفاده از آیات و روایات، بازسازی واقعه غدیر خم در روز جمعه ۹ شهریور از ساعت ۱۷ در روستای ده‌زیار بخش چترود برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت همه جانبه برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه گفت: بازسازی واقعه غدیر از سوی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار اجرای عمومی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصل ولایت زیربنای حقایق اسلامی، ضامن اجرای راستین و نشان دهنده طرز تفکر اسلامی در موضوع حکومت است و غدیر خم بهترین موقعیت برای تبیین اهداف بلند این واقعه و آشنا شدن نسل جوان با آن است، افزود: واقعه غدیر جایگاه ولایت، امامت و رهبری در جامعه اسلامی را نشان می‌دهد.

امام جمعه چترود از برگزاری جشن‌های مختلف ویژه سالروز عید غدیر در بخش چترود و روستا‌های مختلف نیز سخن گفت.

جشن بزرگ عید غدیر همراه با آئین حلیم‌پزی به مناسبت عید بزرگ غدیرخم نیز چهارشنبه ۷ شهریور از ساعت ۲۱ در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده‌زیار با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی

برگزاری جشن غدیر در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار