سردار رحیمی در جمع خبرنگاران:

پلیس دوچرخه سوار راه‌اندازی می‌شود/ احتمال صدور گواهینامه دوچرخه سواری

فرمانده پلیس تهران بزرگ از راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در پایتخت خبر داد.

پلیس دوچرخه سوار راه‌اندازی می‌شود/ احتمال صدور گواهینامه دوچرخه سواریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار رحیمی فرمانده پلیس تهران بزرگ آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوا موضوع بسیار مهمی است که پلیس در جایگاه خود برای کاهش این معضل تلاش می‌کند و با تخلفاتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شوند، برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا مجوز فعال شدن پلیس دوچرخه سوار در حوزه راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است و در حال حاضر این طرح در 3 منطقه فعال و به مرور زمان در تمام بخش‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

فرمانده پلیس تهران بزرگ مشخص بودن محدوده عملیاتی پلیس راهور و فقدان مسئولیت تعقیب و گریز پلیس راهور را از عوامل صدور مجوز پلیس راهور دوچرخه سوار دانست و گفت: اولین و مهم‌ترین موضوع برای من قانون است. متأسفانه در حال حاضر دوچرخه سواران اندکی که در سطح شهر تردد می‌کنند، قوانین را زیر پا می‌گذارند.

سردار رحیمی افزود: در این راستا دوچرخه سواران نیز مانند موتورسواران باید دوره‌های آموزشی را ببینند و گواهی صلاحیت دوچرخه سواری برای آنان صادر شود، البته این موضوع فعلا در دست پیگیری است.

وی در خصوص اجرای طرح کاهش، گفت: جلساتی را با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش آلودگی با شهرداری برگزار کردیم و همچنین لازم است که دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانیال عطائی
۱۹:۰۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
من می خواهم گواهینامه رانندگی دوچرخه سواری بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
من 8 سالمه و می خواهم گواهنامه دچرچه سواری بگرم چطور می توانم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا اعتمادی
۱۴:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
من گواینامه برای دوچرخه میخواهم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی منتظر
۲۲:۱۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بله
Germany
فرزاد سهیل قاسمی
۲۲:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باید گواهینامه دوچرخه سواری داشته باشد
آخرین اخبار