سردار رحیمی خبر داد

۷۵ درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی موتورسواران و عابران پیاده هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۷۵ درصد از کشته‎های تصادفات رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، استفاده از دوچرخه به جای خودرو را منوط بر رعایت ضوابط و قوانین دانست و اظهار داشت: باید در این خصوص آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند، گفت: با این اوصاف استفاده از دوچرخه نگرانی‌هایی را در دل ما ایجاد می‌کند، چرا که بسیاری از دوچرخه سواران اصول ابتدایی ایمنی را نادیده می‌گیرند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ۶ ماه ابتدای سال جاری مناسب نبوده است، گفت: در حال آماده شدن برای ۶ ماه دوم سال جاری از حیث آلودگی هوا هستیم، چرا که در ۶ ماه دوم سال آلودگی‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود. برای جلوگیری از این مهم اقداماتی از قبیل کنترل خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس برای استفاده از دوچرخه پیش قدم شده است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه تعقیب و گریز ندارد و مسئولیت آن برخورد با تخلف است، لذا مجوز پلیس دوچرخه سوار برای این افراد صادر شده است.

فرمانده پلیس تهران بزرگ گفت: به دلیل آلایندگی بیش از حد موتور‌های دیزلی، به دنبال جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار