پایگاه اینترنتی شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی به اتحاد روسیه و ترکیه و مواضع این دو کشور درباره آزادسازی ادلب از چنگ تروریست‌ها در سوریه پرداخت.

فرانس ۲۴: آزادسازی ادلب آزمونی برای اتحاد ترکیه و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت تحلیلگران معتقدند روسیه و ترکیه در تلاشند تا وضع استان ادلب در سوریه که در کنترل تروریست‌ها است بر روابط این دو کشور تاثیر منفی نگذارد، اما هنوز هم خطر گسستگی آن‌ها وجود دارد.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور ترکیه و روسیه، از سال ۲۰۱۶ با اینکه مشترکا طرفدار یک گروه در جنگ سوریه نبوده اند، توانسته اند روابط پایداری برای ایجاد صلح در سوریه برقرار کنند.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، در تلاش است تا استان ادلب در شمال غربی این کشور که با ترکیه هم مرز است را از دست تروریست‌ها بگیرد و این شرایط آزمون بزرگی برای همکاری‌های ترکیه و روسیه است.

فرانس 24 نوشت: اردوغان حامی معارضان سوری بوده است و پوتین را به دلیل بحرانی که در پی سرنگونی جنگنده روس از سوی ترکیه در نوامبر ۲۰۱۵ به وجود آمد سرزنش کرده است. اما اتحاد با مسکو که شامل همکاری‌های تجاری، دفاعی و در بخش انرژی می‌شود برای آنکارا بسیار حیاتی است؛ آن هم در زمانی که روابط بحرانی ترکیه و آمریکا به کاهش ارزش لیر (واحد پول ترکیه) منجر شده است.

«کریم هاس» تحلیلگر مستقر در مسکو، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه (AFP) درباره روابط ترکیه-روسیه گفت: «هنوز هم امید به اینکه مسکو بتواند با آنکارا به توافق برسد تا اجازه دهد نظام سوریه در ادلب پیروز شود بدون آنکه گسستگی ایجاد شود، وجود دارد».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز جمعه به همراه هیئتی برای مذاکره درباره شرایط ادلب و طرح مسکو برای تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه، به مسکو رفت.

فرانس ۲۴ افزود: چاووش اغلو اعلام کرد راه حل نظامی در ادلب که به گفته او در حال حاضر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد، فاجعه به بار می‌آورد و باعث هجوم دوباره پناهجویان سوری به ترکیه می‌شود. ۳ میلیون سوری در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کنند. البته چاووش اغلو گفت گروه‌های تروریستی افراطی در ادلب باید خنثی شوند و این حرفش احتمالاً به این معنا است که آنکارا از یک مداخله محدود حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

گزارش فرانس 24 درباره احتمال همکاری روسیه و ترکیه درباره ادلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار