افشانی مطرح کرد؛

شکست حرفه‌ها در صورت فقدان استفاده از روش‌های نوین

شهردار تهران با بیان اینکه استارتاپ‌ها جایگزین روش‌های سنتی می‌شوند، گفت: اگر حرفه‌ها از روش‌های نوین استفاده نکنند، شکست می‌خورند.

شکست حرفه‌ها در صورت فقدان استفاده از روش‌های نوینبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با تاکید بر اینکه همیشه آغاز کردن آسان، اما ادامه دادن دشوار است، اظهار داشت: شروع این کار باارزش اهمیت کمتری نسبت به ادامه این موضوع دارد، اگر شهردار متولی این امر بود من هرگز دخالت نمی‌کردم، چرا که مطمئن بودم با شکست روبرو می‌شود.

شهردار تهران گفت: بخش خصوصی دوچرخه‌ها را فراهم کرده است و پلیس بر نحوه اجرای این طرح نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه شعار من شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر است، گفت: قدرت انتخاب مردم در حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های مهم زیست پذیری است.

افشانی گفت: عادت کرده ایم کار‌هایی را انجام دهیم که اهمیت چندانی ندارند، اما حجم زیادی دارند، این در حالی است که اگر بخواهیم موفق شویم باید بین آدم‌ها و آهن، آدم‌ها را انتخاب کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه قانون مهم‌ترین نیاز هر جامعه است، گفت: امروز کشور ما دارای سه فرهنگ قدرتمند در هم تنیده است. یکی از این ها، فرهنگ ایرانی به عنوان قدیمی‌ترین فرهنگ است که نوروز یادگار این فرهنگ مهم به شمار می‌رود؛ دومین مورد فرهنگ اسلامی که از ابتدای ورود اسلام به ایران وارد کشور ما شد و یادگار آن عاشورا و آیین‌های مذهبی است و در نهایت فرهنگ صنعتی که با صنعت نفت وارد کشور شد و یکی از مهم‌ترین دستآورد‌های این فرهنگ خودرو است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم باید ارائه شود، گفت: هم دوچرخه سوار باید بداند چگونه از این وسیله استفاده کند و هم سایر بخش‌ها باید نوع رفتار با دوچرخه سوار‌ان را بدانند.

افشانی با تاکید بر اینکه این اولین بار است که بحث دوچرخه اشتراکی به عنوان حمل و نقل عمومی در شهر مطرح می‌شود، گفت: امروز استارتاپ‌ها جایگزین روش‌های سنتی می‌شوند و اگر حرفه‌ها روش‌های نوین را به کار نگیرند با شکست روبرو می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید هنجار‌ها را شناخت و متعاقب آن عمل کرد، گفت: برای سالم زندگی کردن باید از روش‌هایی این چنینی که آلایندگی ندارند، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار