رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان خبر داد؛

کشف ۱۶۰ تن شکر احتکارشده در خرم آباد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۶۰ تن شکر احتکار شده از ۲ انبار سطح شهر خرم آباد کشف و توقیف شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی گفت: طی هفته گذشته ۷۰۰ واحد صنفی و عرضه کننده اقلام اساسی در خرم آباد بازرسی شدند.

وی با اشاره به تشکیل ۶۶ پرونده تخلفاتی برای این واحد‌ها اظهار داشت: متخلفان با مجموع جریمه ۱۲ میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در این راستا، ۲۰۳ کیسه آرد و ۳۷۵ قلم انواع لوازم خانگی احتکاری و یکهزار و ۴۹۱ قوطی چای تاریخ گذشته نیز کشف شد.
صفی خانی گفت: مردادماه امسال بیش از پنج هزار مورد بازرسی از بازار انجام و منجر به تشکیل ۴۰۰ پرونده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳۶ و ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را ۴۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال برشمرد و گفت: این میزان نیز رشد یکهزار و ۱۰۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: تیرماه امسال نیز پنج هزار و ۹۱۳ فقره بازرسی با رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال انجام و منجر به تشکیل ۴۳۲ پرونده شد.

صفی خانی با بیان اینکه تعداد این پرونده‌ها نیز نسبت به تیرماه پارسال ۳۷ درصد رشد داشته بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده ۱۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال بود که افزایش ۱۳۰ درصدی داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبار‌های احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/د

۱۶۰ تن شکر احتکارشده در خرم آباد کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار