شهرستان بیله سوار استعداد بالایی در تولید سماق دارد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: شهرستان بیله سوار استعداد بالایی در زمینه تولید گیاهان دارویی و سماق دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در حاشیه افتتاح طرح های تولیدی و عمرانی شهرستان بیله سوار به مناسبت هفته دولت افزود: منطقه خاکریز در شهرستان بیله سوار دارای استعداد بالایی در زمینه تولید گیاهان دارویی و سماق می باشد.
وی بیان کرد: کشت این محصول در این منطقه به صورت آزمونه انجام گرفته و در آینده نزدیک سایر گیاهان دارویی نیز با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال در این منطقه انجام می گیرد.


وی با اشاره به تنوع تولید گیاهان دارویی و میوه های خودرو در این منطقه گفت: درختچه های انجیر ، بادام و ذغال اخته در این منطقه می روید که با توسعه این گونه ها می توانیم در زمینه اشغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه گام برداریم.

هدایت با اشاره به رسوب بالا در این منطقه به دلیل زیاد بودن آب از اجرای عملیات لایروبی خبر داد و گفت: با انجام عملیات مکانیکی تلاش می شود از فرسایش منطقه جلوگیری به عمل آمده و زمینه برای کاشت درخت سماق به صورت وسیع آغاز شود.

انتهای پیام/ع

تولید سماق در شهرستان بیله سوار


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.