اجرای طرح مهک در گیلان

طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به طرح مهک در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم عطایی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به طرح مهک  توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به علاقه‌مندان و کارآموزان دولتی و خصوصی ارائه می‌شود افزود: در ۵ ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۸۹ نفر در گیلان در رشته‌های مختلف دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را سپری کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به وجود ۳۰۰ حرفه آموزشی در این اداره کل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از علاقمندان و کارآموزان در استان در رشته‌ها و گروه‌های مورد علاقه خود شرکت کرده و آموزش فرا گرفتند.

رحیم عطایی‌پور به آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در ندامتگاه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد آموزش دیدگان در بخش ندامتگاه‌های استان گیلان به هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.

وی از شرکت بیش از ۶۰۲ نفر در کلاس‌های آموزشی حوزه کارگاه صنایع ضمن کار خبر داد و گفت: در مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته ۵۹۶ نفر، مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته ۱۲ نفر و در مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی نیز ۵۶۴ نفر آموزش مهارتی کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان با سایر دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: در بخش آزمون‌های مرتبط با تفاهم‌نامه‌های همکاری ۲۴۹ نفر در حوزه صنایع دستی مورد سنجش قرار گرفتند و بیش از هزار و ۶۹۰ نفر نیز پس از انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در بخش صنعت ساختمان موفق به گذراندن دوره‌های سنجش شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی در گیلان اجرا می‌شود

برچسب ها: اخبار علمی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.