مدیرسازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت‌های یارانه‌ای و تعرفه‌ای دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش گفت:طی هفته جاری تمامی مطالبات یارانه حمایتی کشمش به باغداران آذربایجان‌غربی پرداخت شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛شهریارحیدری مدیرسازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، به منظور حمایت از باغداران تولیدکننده کشمش و حفظ سهم صادرات آن در بازار جهانی، در سال گذشته مقرر گردید به تمامی باغداران تولیدکننده محصول، به ازای هر کیلوگرم پنج‌هزار ریال یارانه پرداخت شود.

حیدری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، مقدار تولید کشمش استان ۵ هزار تن در سال گذشته بود که کشمش کاران استان مقدار ۷۵۰۰ تن کشمش تولید کردند که در سال ۹۶ در حدود ۵۰ درصد ازمطالبات کشمش کاران پرداخت شده بود که طی هفته جاری نیز باقیمانده مطالبات یارانه کشمش کاران به حساب ان‌ها واریز شد.

این مسئول ادامه داد: خرید کشمش به قیمت سه هزار و ۲۰۰ تومان در سال گذشته بود که دولت ۵۰۰ تومان یارانه به باغداران پرداخت باید می‌کرد که ارزش ریالی این مطالبات در حدود ۴ میلیارد تومان براورد شده بود که ۲ میلیارد تومان یارانه باقی مانده کشمش کاران شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندواب به حساب آن‌ها واریز شد.

وی افزود: پرداخت یارانه حمایتی به باغداران در راستای حمایت دولت از تولید و بخش کشاورزی انجام می‌گیرد و می‌تواند انگیزه مطلوبی به باغدارن برای ادامه تولید و افزایش بهره وری داشته باشد، همچنین افزایش صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش با توجه ویژه به برندسازی و بسته بندی محصول، ارزش افزوده بالایی برای کشور و استان ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام/م
 

پرداخت مطالبات یارانه حمایتی تولید کنندگان کشمش آذربایجان‌غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.