سمعک هوشمند؛ ردیاب ۲۴ ساعته سالمندان + تصاویر

اطرافیان سالمندان با استفاده از فناوری فوق العاده پیشرفته می‌توانند از وضعیت سلامت جسمی و حتی ابتلای آن‌ها به بیماری آلزایمر با خبر شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی سمعکی فوق العاده هوشمند با بهره گیری از هوش مصنوعی به نام Livio AI ساخته اند که افزون بر کمک به بهبود قدرت شنوایی می‌تواند وضعیت سلامت شناختی و فعالیت فیزیکی فرد سالمند را نیز رصد کند.


این سمعک اطلاعات دریافتی خود را به نرم افزار موجود برروی گوشی تلفن همراه ارسال می‌کند، همچنین با دستیار صوتی شرکت آمازون به نام الکسا ارتباط برقرار می‌کند، زمان مکالمه به ترجمه زبان گوینده می‌پردازد و درصورتی که فرد سالمند به زمین بیفتد پیام هشدار می‌فرستد.

آمار‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان در معرض کم شنوایی و ناشنوایی قرار دارند که این رقم تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۹۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. کارشناسان شرکت Starkey دستگاه یک منظوره سمعک را به دستگاهی چند منظوره تبدیل کرده اند که افزون بر رفع مشکل کم شنوایی به افزایش سلامت جسمی افراد سالمند نیز کمک می‌کند.


سازندگان این سمعک هوشمند اعلام کرده اند از سال آینده میلادی فروش این سمعک را در سطح جهانی آغاز خواهند کرد.

استفاده کننده از سمعک هوشمند Livio AI همچنین می‌تواند به موسیقی گوش دهد و در صورتی که از دو سعمک برای هر دو گوش خود استفاده می‌کند نوعی فناوری القایی مغناطیسی برای بهبود کیفیت صدای دریافتی و کاهش نویز محیط وجود دارد.

در این سمعک حسگر‌هایی وجود دارد که به بررسی میزان مشارکت اجتماعی و گوش دادن فرد به صدا‌های اطراف و واکنش او می‌پردازد و به این ترتیب میزان هوش شاختی او را اندازه گیری می‌کند.


از دیگر قابلیت‌های این سمعک، سیستم ضد آب، قابلیت کارکرد با تلفن همراه، جلوگیری از پخش شدن صدای زنگ در گوش و نیز کاهش رطوبت درون گوش به دلیل مسدود شدن با سمعک است.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار