فواید شگفت انگیز ذرت که تا حالا به گوشتان نخورده است + اینفوگرافی

ذرت به عنوان منبعی غنی از ویتامین B۱، در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها استفاده شده و سرشار از ویتامین B۵ است و به فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن کمک می‌کند.

با این گیاه به جنگ کم خونی بروید+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ذرت مانند سیب‌زمینی یکی از سبزیجات نشاسته‌ای است و در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده غلات کامل حساب می شود، همچنین یکی از منابع اصلی نشاسته در رژیم غذایی محسوب شود و بخش اعظمی از انرژی روزانه‌شان را تامین می‌کند.

این گیاه منبعی غنی از ویتامین B1 است که در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود و سرشار از ویتامین B5 است که به فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن کمک می‌کند.

در این بین طبخ ذرت باعث آزاد شدن مواد مغذی و مفید آن شامل کاروتنوئیدها (نسخه گیاهی ویتامین A) می‌شود که این مواد تاثیر به سزایی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.

تحقیقات نشان داده است ذرت پخته حتی پس از کاهش ذخیره ویتامین C خود،‌ خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش را حفظ می‌کند، در واقع پختن باعث افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آن تا ۵۳ درصدی آن خواهد شد.

اینفو پنجشنبه///با این گیاه به جنگ کم خونی بروید+اینفوگرافی

انتهای پیام/

با این گیاه به جنگ کم خونی بروید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.