رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

باید از ظرفیت های خراسان رضوی استفاده شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در گمرکاتمان تراکمی از کالا‌ها را برای صادرات داریم و در اکثر کالا‌ها صادراتمان افزایش یافته است.

باید از ظرفیت های خراسان رضوی استفاده شودراضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:افزایش قیمت ارز منجر به این شده است که تعدادی از کالا‌ها نسبت به آنچه که در گذشته بوده متقاضیان بیشتری داشته باشد.

وی افزود:آمار صادراتمان افزایش زیادی داشته است و در حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک، فرش، مصالح ساختمانی و ... افزایش صادرات داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد:صادرات خراسان رضوی عمدتا متکی به حمل و نقل ریلی است و این موضوع از مباحث مهمی است که باید در رابطه با آن به تعادل و مطلوبیت برسیم و فرصتی باشد تا برای سرمایه گذاری ریلی با کمک بخش خصوصی اقدام کنیم.

علیرضایی با اشاره به اینکه عمده صادرات مرزی خراسان رضوی از سرخس به کشور افغانستان و آسیای مرکزی انجام می‌شود گفت:عمده واردات استان نیز از مرز سرخس انجام می‌شود و از گمرک مشهد هم وارداتی را داریم.

وی افزود:هم اکنون تراز بسیار بالایی در این حوزه‌ها را دارا هستیم یعنی از ۲ میلیارد دلار صادرات استان نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار واردات انجام می‌شود و حدود 1/5 میلیارد تراز خراسان رضوی مثبت می‌باشد؛ واردات ما کمتر از صادراتمان است، اما این موضوع به این معنا نیست که یک اتفاق خوب رخ داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خراسان رضوی بنفع واردات کشور استفاده شود تصریح کرد:در هر صورت اقلامی به درون کشور وارد می‌شوند و هر چه برای ورود این اققلام به کشور از ظرفیت‌های استان استفاده شود، کسب و کار بیشتری در استان می‌ماند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

صادرات خراسان رضوی عمدتا متکی به حمل و نقل ریلی است

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.