دانشگاه عاشورا محل تربیت یاران امام زمان (عج) + صوت

امام حسین (ع) در عین حال که می دانستند اهل کوفه پذیرش ولایت مداری ایشان را ندارند، برای پرده برداری از چهره خبیث حکام بنی اُمَیّه و اتمام حجت در طول تاریخ، راهی سرزمین کربلا شدند.

امام حسین (ع) به دنبال فتح دل ها بودند، نه فتح خاک/ دانشگاه عاشورا محل تربیت یاران امام زمان (عج) /به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوشا به سعادت کسانی که روح تسلیم دارند و نه تنها در زبانشان بلکه در زوایای قلبشان هم با اهل بیت درگیر نمی شوند. بعضی ها خیلی زود تا یک روایت نا آشنا و شبهه‌ای در ذهنشان ایجاد می شود و با منطق خودشان هم خوانی ندارد، فوری آن را رد می کنند و دچار مسئله می شوند. به همین دلیل است که برخی روایات و آیات را باید از طریق مرجعی دینی و دارای صلاحیت مورد پیگیری و سوال قرار داد.

در موضوع حرکت امام حسین(ع) به سمت کوفه هنوز برخی دچار مسئله هستند و اعتقاد دارند که امام حسین(ع) وقتی می دانستند کوفیان وفای به عهد نخواهند کرد ، چرا به سمت این شهر رهسپار شدند. این درک غلط از آنجایی شروع می شود که بسیاری از مسائل دینی را بدون اشراف و فقط با دانسته های خود مورد سنجش قرار می دهیم.

این دلیل قانع کننده‌ای نمی‌شود که ما تا یک موضوع برایمان کامل روشن نیست، بخواهیم امور مهم سیاسی‌-‌دینی زمان ائمه‌اطهار(ع) و تصمیماتشان را مورد شبهه قرار دهیم.

سید الشهدا (ع) امام و ولی خدا در زمین است و شبیه پادشاهان و حاکمان تاریخ نیستند که چون نتوانستند وارد شهر کوفه شوند، شکست خوردند و فرزندانشان به اسارت رفتند. تنزل قیام امام حسین (ع) به تصرف یک بخش و شهر درک غیر صحیح از واقعه عاشورا است که منجر می شود حرکت ایشان به سمت کوفه را با فهم و عقل خودمان معنی کنیم.

سیدالشهدا (ع) به قصد فتح دل های گمراه شده پس از رحلت رسول خدا بودند تا قلب ها را برای حکومت خدا بر روی زمین یعنی حکومت امام زمان (عج) آماده کنند و عاشورای امام حسین (ع) دانشگاه تربیت انسان های آزاده برای آخر الزمان است.

امام حسین (ع) خودشان به این امر واقف بودند که کوفه در آن زمان اصلا آمادگی حکومت اهل بیت(ع)  را ندارند و نشانه ی این موضوع هم این است که بعد از شهادت ایشان مردم کوفه که ظاهری پشیمان داشتند به سراغ امام سجاد نرفتند و باز هم خود مختار عمل کردند . ولی اباعبدالله حسین (ع) رفتند تا در طول تاریخ اتمام حجت کنند و ماهیت حاکمان ظالم و خبیث زمانه را با نثار خون مبارکشان برای مردم برملا کنند.

ائمه معصومین(ع) به دنبال حکومت پایدار و مستقر ولایی بودند که در زمان حضرت ولی عصر(عج) این تلاش ها به ثمر خواهد نشست اما زمینه آن به دست معصومین قبل از ایشان علی الخصوص امام حسین (ع) نهادینه شده است.

روایات متعددی در کتب شیعی نقل شده است که امام زمان (ع) در زمان ظهورشان خود را به نام جدِّ مطهرشان ابی عبدالله حسین (ع) به مردم معرفی خواهند کرد. شب های جمعه که شب مخصوص زیارتی ایشان است را می توان با سلام بر آن حضرت از ثواب کامل زیارت حرم نورانی ایشان بهره مند شد ؛

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداًما بَقیتُ
وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهار
ُوَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار