۱۸ درصد جمعیت شهرستان مهریز از سادات هستند

رئیس ثبت احوال شهرستان مهریز گفت: بر اساس آمار‌های موجود، ۱۸ درصد جمعیت شهرستان مهریز از سادات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ مهدی مصدق، رئیس ثبت احوال شهرستان مهریز با تبریک عید غدیرخم به عنوان بزرگترین عید شیعیان جهان اظهار داشت: عید غدیر در فرهنگ شیعه به عید سادات معروف است و خوشبختانه در حالی که روزگاری خلفای اموی قصد داشتند نسل سید را از روی زمین محو کنند، امروز نسل سادات باقی است و از احترام خاصی نزد مردم برخوردارند.

وی افزود: در استان یزد بر اساس اطلاعات پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان سید هستند و تفکیک این تعداد از جمعیت در بین ۱۰ شهرستان استان نشان می‌دهد شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر از نظر نسبت سادات به جمعیت شهرستان دارای رتبه‌های اول تا سوم هستند.

مصدق عنوان کرد: ۲۱ درصد از جمعیت شهرستان تفت، ۱۸ درصد از جمعیت شهرستان مهریز و ۱۴ درصد از جمعیت شهرستان اشکذر از سلسله جلیله سادات هستند.

رئیس ثبت احوال شهرستان مهریز بیان کرد: یکی از افتخارات مردمان شهرستان مهریز، وجود خانواده‌های سید در این شهرستان است به نحوی که ۹ هزار و ۳۳۶ نفر از جمعیت مهریز از طبقه سادات هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل استان ۱۰۱ هزار و ۸۵۵ نفر سید هستند که این تعداد ۹ درصد از جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ص

18 درصد از جمعیت مهریز از سادات هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار