واکنش ائتلاف «الفتح» عراق به برکناری رئیس حشد الشعبی

ائتلاف «الفتح» برکناری «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس حشد الشعبی به دستور حیدر العبادی را «غیرقانونی» دانست.

واکنش ائتلاف «الفتح» عراق به برکناری رئیس حشد الشعبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری السومریه،  ائتلاف «الفتح» پس از برکناری «فالح الفیاض» از همه سمت‌های دولتی به دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، بیانیه‌ای را صادر کرد.

این ائتلاف که ریاست آن را هادی العامری بر عهده دارد، اعلام کرد: «تصمیم العبادی برای برکناری فالح الفیاض از ریاست حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و مشاور امنیت ملی عراق، اقدامی خطرناک برای کشاندن حشد و دستگاه‌های امنیتی به کشمکش‌های سیاسی و تسویه حساب‌های شخصی است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اینکه رئیس ائتلاف النصر (نخست‌وزیری که دوره‌اش به پایان رسیده است) درباره برکناری مسئول امنیتی بلندپایه به دلیل مخالفت با نخست‌وزیری مجدد العبادی تصمیم‌گیری کند، غیر قابل قبول است. این نشان می‌دهد، نخست‌وزیری که دوره‌اش به اتمام رسیده است، با دستگاه‌های امنیتی و دیگر دستگاه‌های دولتی بر اساس منافع شخصی خود زد و بند می‌کند.»

الفتح افزود: «این تصمیمات شخصی و غیر قانونی، اوضاع امنیتی کشور را با مشکل مواجه می‌کند و به امنیت کشور ضربه می‌زند و جبهه داخلی را به روی تروریسم باز می‌کند.»

شبکه تلویزیونی الجزیره بامداد جمعه اعلام کرد حیدر العبادی، نخست وزیر عراق فالح الفیاض، رئیس سازمان بسیج مردمی عراق را از سمتش برکنار کرد.

در بیانیه‌ای که پنجشنبه شب از سوی دفتر العبادی منتشر شد، آمده است: الفیاض بدلیل ورود به فعالیت‌های سیاسی که با بی‌طرفی پست‌های امنیتی و اطلاعاتی سازگاری ندارد، از کلیه مناصب دولتی خود برکنار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار