55 زندانی غیرعمد کهگیلویه وبویراحمد از زندان آزاد شدند

55 زندانی غیرعمد در زندان های کهگیلویه وبویراحمد بمناسبت گرامیداشت عید غدیرخم و هفته دولت از بند زندانی رها شدند.

55 زندانی غیرعمد کهگیلویه وبویراحمد از زندان آزاد شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در آیین آزادی این تعداد زندانی غیرعمد افزود: میزان کل بدهی این 55 نفر زندانی غیر عمد مبلغ 120میلیارد ریال بود.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: مبلغ 100میلیارد ریال آن با جلب رضایت شاکیان و توسط کمیته صلح و سازش استان بخشیده شد و مبلغ 20 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق کمک های مردمی و خیرین، ستاد دیه و ارایه تسهیلات بانکی تامین شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز 241نفر از زندان های استان آزاد شدند ، گفت: همچنان 600 زندانی غیرعمد در استان منتظر کمک خیرین و افراد نیکوکار هستند.
رئیس شورای قضایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: علاوه بر مهارت آموزی و کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف، اقدام های مهم فرهنگی نیز در زندان های استان انجام می شود.
مزارعی یادآور شد: ارتقای آگاهی عمومی به ویژه در حوزه های اجتماعی و خانواده ، تقویت باورهای اعتقادی و دینی در کنار اجرای برنامه های متنوع هنری و استعدادی یابی از زندانیان از مهمترین اقدام های فرهنگی و معرفتی در سطح زندان های این استان است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: رویکرد و جهت گیری مثبت دستگاه قضایی و سازمان زندان ها برای ارایه و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارت آموزی زندانیان ظرف سال های گذشته تا حد قابل ملاحظه ای به بهبود و ساماندهی فضای زندان ها کمک کرده است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان نیز با قوت و جدیت از برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین راهبردها در راستای پرکردن اوقات فراغت زندانیان حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه خطا و اشتباه همواره در کمین انسان است تاکید کرد: باید بتوان که از بندهای زندان درس عبرت گرفت و بدون شک حبس و میله های زندان هیچگاه پایان زندگی یک فرد خطاکار نیست.
احمدی ابراز داشت: گاه همین زندان که ناشی از برخی سهل انگاری ها و خطای انسانی رخ داده خود سرآغاز فصل جدیدی در زندگی انسان است که از این اشتباه ، درس عبرت بگیرد.
وی با اشاره به برخی ناملایمات و مشکلات اقتصادی و معیشتی در خانواده ها به ویژه در شرایط کنونی ، افزود: باید همواره سعی کرد که قدر عزت و شرف انسانی خود را دانست و اجازه نداد که این گونه مشکلات و نارسایی ها گاه شرافت یک فرد مومن و خانواده را تحت شعاع خود قرار دهد.
وی تصریح کرد: باید قبل از آنکه در اندیشه کمک گرفتن از افراد و خیرین برای رفع این چالش اجتماعی و آزادی زندانیان غیر بزهکار باشیم به دنبال ارائه راهکارهای اصولی، ریشه‌ای، گسترده و جدی در این راستا بود.
وی اظهار داشت: البته استفاده از فرصت خیرین و افراد نیکوکار برای رهایی و نجات یک فرد در بند زندان نیز کار شایسته و معقولی است اما می‌توان قبل از اجرای این طرح با کمک دولت و اصلاح سیستم‌ها تدابیر لازم را برای کاهش ورودی این افراد اندیشید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک‌ها و هدایای افراد متمکن و نیکوکار که در نهایت منجر به رهایی انسان فقیری از بند زندان می‌شود زیباترین صفات و جلوه رحمانیت خداوند است.
مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت (ع) و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری بمناسبت عید سعید غدیر خم و دستهای نیازمند زندانیانی که از مولای خودشان برای رهایی از بند میله های زندان یاسوج بالا می رفت، نیز از حاشیه های جالب این آیین باشکوه بود.

انتهای پیام/غ

ازادی زندانیان غیر عمد

برچسب ها: زندانیان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.