سی‌ان‌ان اعلام کرد:

آمریکا فهرستی از مواضع سوریه که قصد حمله به آن‌ها را دارد، تهیه کرده است

به گفته مقامات آمریکایی، واشنگتن فهرستی از مواضع دولت سوریه که احتمالا آمریکا دستور حمله به آن‌ها را صادر می‌کند، تهیه کرده است.

آمریکا فهرستی از مواضع سوریه که قصد حمله به آن‌ها را دارد، تهیه کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، چند نفر از مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند کارشناسان اطلاعاتی و تعیین اهداف نظامی، فهرستی از مواضع دولت سوریه که ممکن است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دستور حمله به آن‌ها را صادر کند، تهیه کرده اند.

یکی از مقامات دولت آمریکا که به شرایط کنونی آگاه است به سی ان ان گفت: هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه گرفته نشده است، اما اگر سوریه حمله شیمیایی انجام دهد، با اطلاعاتی که جمع آوری شده ارتش می‌تواند به سرعت به این حمله واکنش نشان دهد.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند نگران این موضوع هستند که اگر معارضان بتوانند جلوی پیشرفت حمله دولت سوریه به ادلب را بگیرند دمشق از سلاح‌های شیمیایی برای حمله به این منطقه استفاده کند.

به گفته مقامات دفاعی سوریه، جنگنده‌های مسلح را در چند هفته گذشته به ادلب نزدیک‌تر کرده است. آمریکا نگران است سوریه از این جنگنده‌ها برای بمباران شیمیایی ادلب استفاده کند، اما آن‌ها برای یک حمله مرسوم در دسترس قرار گرفته اند.

تنش‌های دیپلماتیک آمریکا و روسیه بر سر حمله به ادلب هم بالا گرفته است. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توییتری نوشت: «سرگئی لاوروف [وزیرخارجه روسیه] از حمله روسیه و سوریه به ادلب دفاع می‌کند. آمریکا این اقدام را تشدید تنش خطری که همچنان ادامه دارد، می‌داند».

لاوروف روز پنجشنبه نوشت کشور‌های غربی نباید در خصوص ادلب «با آتش بازی کنند». لاوروف در این خصوص گفت: «مشخص است که پیشرفت قطعنامه سوریه، راه حل‌های بشردوستانه و مبارزه با تروریسم به نفع بعضی‌ها نیست».

او در ادامه افزود کلاه سفید‌ها که خود را گروه‌های امدادگر معرفی کرده اند برای حمله شیمیایی آماده می‌شوند و قصد دارند دولت سوریه را مسئول آن نشان دهند.

انتهای پیام/

تهیه فهرستی از مواضع سوریه که آمریکا قصد دارد آن‌ها را هدف بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
نابودی آمریکا نزدیکه شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
امریکا هیچ کاری نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
امریکا هیچ کاری نمیتواند بکند
آخرین اخبار