رشد مشارکت مردمی در جشنواره کتابخوانی رضوی

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حسام قربانعلی معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قزوین گفت: بخش عمده نگرانی در حوزه کتابخوانی نهادینه کردن این فرهنگ است که نیاز به یک فرایند طولانی مدت دارد و باید از دوران کودکی و در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود.

قربانعلی افزود: بخشی از ترویج فرهنگ کتابخوانی مربوط به مشارکت نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف درباره بسترسازی و ایجاد زیر ساخت‌های مطالعه است.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان با معرفی کتاب‌های خوب و جلسات کتابخوانی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام کرد.

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از استانداری‌های، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها خواست تا فضای مطالعه را برای مردم ایجاد کنند و ناشران کتاب‌های به روز را نشر دهند.

قربانعلی گفت:: آنچه که امروز باعث پیشرفت بعضی از کشور‌ها شده رشد علمی آن‌ها است.

قربانعلی افزود: در ایران تبلیغاتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود ندارد و بیشترین تبلیغات در زمینه آشپزی و مد است.

وی اضافه کرد: براساس قانون مجلس در سال ۸۲، کتابخانه از حوزه ارشاد خارج و به یک نهاد عمومی تبدیل شد و طبق این قانون باید نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتبخانه اختصاص یابد که در این زمینه همکاری نمی‌شود.

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌ها در اداره کل امور کتابخانه‌های نهاد کشور با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه در کشور گفت:: هر گونه پیشرفت در کشور‌ها بسته به میزان و نوع مطالعه مردمان آن است.

قربانعلی افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب، کتابداران می‌توانند مبلغ بسیاری خوبی در این زمینه باشند.

وی اضافه کرد: همچنین این موضوع نیازمند همکاری و مشارکت آحاد مردم و مسئولان است و فقط بر عهده دولت نیست.

انتهای پیام/

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار