مشارکت ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی کردستانی‌ها در پرداخت زکات

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان کردستان شده‌ایم که تاکنون ۸۱ درصد تعهد امسال محقق شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدرسول شیخی‌زاده، در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به اینکه تعهد شورای زکات استان در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان بوده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان کردستان شده‌ایم.
وی افزود: ۶۴ درصد هزینه کرد زکات در امور محرومان و ۳۶ درصد در امور عمرانی هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به تحقق ۸۱ درصد تعهد برنامه امسال استان تاکنون بیان کرد: میزان درصد رشد زکات جمع آوری شده سال جاری نسبت به سال قبل از آن ۲۸ درصد نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: از میزان زکات جمع‌آوری شده سال جاری ۷۶ درصد آن در بخش امور فقرا شامل کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه درمان، آزادسازی زندانیان، خرید، تعمیر و تجهیز مسکن محرومان، پرداخت کمک معیشت محرومان هزینه شده است.
شیخی‌زاده اعلام کرد: ۲۴ درصد باقی مانده زکات جمع‌آوری شده امسال نیز به پروژه‌های عمرانی شامل احداث و تعمیر ۵۲ مسجد، احداث ۹ خانه عالم، احداث شش مورد غسالخانه و پنج مورد در بخش سایر پروژه‌های عمرانی دیگر هزینه شده است.
وی با اشاره به جمع‌آوری زکات در سال گذشته بیان کرد: در مجموع سال گذشته بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده که نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است.
 مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: از هزار و ۶۹۴ روستای استان در سال گذشته هزار و ۱۰ روستا در بحث زکات فعال بودند و این نشان می‌دهد که مردم استان نسبت به پرداخت این فریضه الهی اهمیت زیاد می‌دهند.
وی با اشاره به جمع‌آوری و پرداخت زکات در استان، ادامه داد: از این میزان زکات سهم فقرا استان ۶۴ درصد بوده که عبارت از اهدای ۸۹ مورد جهیزیه، آزادی ۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد، اعطای کمک هزینه معیشت به بیش از ۳۸ هزار نفر به مبلغ بالغ بر ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.
شیخی‌زاده، سهم پروژه‌های عمرانی از محل پرداخت زکات را ۳۶ درصد اعلاک کرد و افزود: از محل این میزان اعتبار زکات کار احداث ۴۰ خانه عالم، ۷ مورد غسالخانه، احداث و تعمیر پنج مورد حسینیه و ۱۳۱ مسجد و ۳۲ مورد پروژه‌های عام‌المنفعه در استان انجام شده است.
وی با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تشویقی زکات از سوی سازمان برنامه و بودجه استان یادآور شد: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن برابر با ۲۴ درصد برنامه محقق شده است.
انتهای پیام/م

تحقق ۸۱ درصدی پرداخت زکات در کردستان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.