در نشست خبری سازمان سمت؛

۴۳ عنوان کتاب جدید تا پایان مهر ماه منتشر می‌شوند

سعیدی درباره تعداد کتاب‌هایی که سال جدید از سوی سازمان سمت منتشر می‌شوند، گفت: تا پایان مهر ماه ۴۳ عنوان کتاب جدید منتشر خواهند شد.

۴۳ عنوان کتاب جدید تا پایان مهر ماه منتشر می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا سعیدی معاون نظارت علمی سازمان سمت درباره کتاب‌هایی که در دست انتشار هستند گفت: تا پایان مهر ماه 43 عنوان کتاب جدید و در رشته‌های مختلف علوم انسانی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به کتاب‌های چاپ جدید اظهار کرد: در سال 96 ، 130 عنوان کتاب چاپ اول منتشر شد و همچنین 703 عنوان کتاب هم تجدید چاپ شدند اما از ابتدای سال جدید تا به امروز 203 عنوان کتاب تجدید شده‌اند که این نشان از توسعه کتاب‌های سازمان سمت دارد.

معاون نظارت علمی سازمان سمت درباره نشر الکترونیک گفت: اگر تعداد چاپ کتابها و انتشار مجدد آنان کم است به دلیل نشر الکترونیکی‌ است که رونق پیدا کرده است؛ کتاب‌های سازمان سمت ارزان‌ترین کتاب‌هایی هستند که در حال حاضر در بازار وجود دارند و سعی می‌کنیم که تا پایان سال بتوانیم تعداد کتاب‌های منتشر شده را افزایش دهیم.

همکاری سازمان سمت با بسیاری از کشور‌های خارجی

همچنین در ادامه این نشستشهره روغنی مدیر همکاری علمی بین‌المللی‌ سازمان سمت در نشست خبری این سازمان که صبح امروز برگزار شد؛ درباره‌ فعالیت‌های بین‌المللی سازمان سمت گفت: این سازمان فعالیت‌های بین‌المللی خود را بدون مقاصد درآمدی و به عنوان حامی برای علم آغاز کرده است.

مدیر همکاری علمی بین‌المللی‌ سازمان سمت درباره کتاب‌هایی که در کشورهای خارجی منتشر است، گفت: تاکنون از سوی سازمان سمت 16 کتاب به زبان فارسی در کشور روسیه‌، 21 کتاب عربی در کشورهای عراق، لبنان و مصر، 10 کتاب انگلیسی، 3 کتاب چینی، یک کتاب به زبان اردو‌ و 2 کتاب به زبان کره‌ای منتشر شده است.

روغنی درباره کتاب‌هایی که در کشور افغانستان منتشر شده است، گفت: 59 عنوان کتاب برای کشور افغانستان‌ منتشر شده است که البته تمام آنها از سوی خود مؤلفان‌ افغانی‌ تدوین شده‌اند.

وی درباره چگونگی تدوین کتاب برای کشورهای خارجی گفت: برخی از کتاب‌ها در ایران ترجمه شده و برای کشورهای دیگر ارسال شده است، برخی در کشورهای دیگر منتشر شده‌اند و گاهی اوقات هم مجوز انتشار از سوی سازمان سمت به کشورها داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار