ظریف پس از ورود به دمشق:

مناطق ادلب باید از باقیمانده تروریست‌ها پاکسازی شود

وزیر خارجه کشورمان در حاشیه سفر به سوریه درباره مسئله ادلب گفت: آوارگان باید به خانه‌های خود بازگشته و مناطق ادلب از باقیمانده تروریست‌ها پاکسازی شود.

اظهارات ظریفبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات سوری به دمشق رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در حاشیه این سفر درباره وضعیت فعلی سوریه اظهار کرد: پیروزی‌های مقاومت و تلاش‌های استکبار و گروه‌های افراطی به منظور ایجاد مشقت برای مردم سوریه‌ و شکست اقدامات استکباری، بحث روز دنیاست.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، گفت: همه اقوام و گروه‌ها در دمشق باید متحد شده و به عنوان مجموعه‌ای واحد روند بازسازی در سوریه را شروع کنند. باید آوارگان به خانه‌های خود بازگشته و مناطق ادلب  از باقیمانده تروریست‌ها پاکسازی شده و در اختیار مردم این کشور قرار گیرد.

ظریف در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس سران ایران،ترکیه و روسیه در کشورمان افزود: در آستانه اجلاس سران، در مورد موضوعاتی که در نشست ایران،روسیه و ترکیه مطرح می شود با دوستان سوری مورد بحث قرار می گیرد و سیاست‌های رسیدن به راه حل نهایی در دمشق از مسیر سیاسی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۵:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
دکظریف عشقهههههههههههه
آخرین اخبار