وزیر ارتباطات در چابهار:

95 درصد روستاهای سیستان وبلوچستان ارتباط کامل مخابراتی ندارند

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: 95 درصد از پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار گفت: از مجموع پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان فقط پنج درصد دارای ارتباط کامل مخابراتی هستند و 34 درصد 2 سرویسه، 58 درصد تک سرویسه و 14 درصد هیچ گونه ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به 25 درصد و برای 14 درصد فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.

وی بیان کرد : توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است که 750 کیلومتر فیبرنوری در سالجاری کار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: میزان خرابی ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت های مخابراتی بالاست و باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا قطعی ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای 2 هزار و 215 روستا امکان خدمات تلفن ثابت فراهم شده است ،گفت: نام نویسی در این طرح قبل از هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شده اما تا کنون تنها هزار نفر نام نویسی کردند.

جهرمی  بر رینگ شدن شبکه فیبرنوری تاکید کرد و افزود: کمترین قطعی سبب مشکلات زیادی در برقراری ارتباط می شود.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از چهار هزار و700 کیلومتر جاده داریم که هزار و 400 کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.

آذری جهرمی اضافه کرد: جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.

وی تصریح کرد : پوشش تلفنی در تمام هزار و 400 کیلومتر جاده های سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سالجاری برقرار می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : تا 10 روز آینده مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار مرتفع می شود تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.

آذری جهرمی تصریح کرد : در بخش زیرساخت های اینترنت و تلفن در سیستان و بلوچستان بزودی شاهد تحول خواهیم بود.
وی بر پیگیری مطالبات از سوی مسئولان زیرمجموعه وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزود: با فعالیت جهادی مشکلات سیستان و بلوچستان مرتفع خواهد شد.

گفتنی است : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است عصر امروز در نشست شورای اداری ایرانشهر شرکت کند و فردا نیز عازم سیب سوران و سراوان می شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر ارتباطات در نشست شورای اداری و معتمدان چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار