طی روز گذشته؛

تخلیه و صادرات بیش از 700 قلم کالا از بازارچه مرزی چذابه

معاون گمرک چذابه از رکوردشکنی تخلیه بار و صادرات کالاهای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه طی روز گذشته در بازارچه مرزی چذابه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید سعید فاضلی، معاون گمرک چذابه با اشاره به تخلیه بار 736 دستگاه تریلر و کامیون حامل کالا در بارانداز این بازارچه طی روز گذشته بیان داشت: این حجم صادرات کالا که بیش تر آن مصالح ساختمانی، مواد غذایی و تره بار بودند از ابتدای فعالیت این بازارچه در سال 1387 تاکنون بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: خرید کالا در این بازارچه همچنان با دلار و دینار و به صورت نقدی و در مواردی به صورت محدود به صورت حواله ای صورت می گیرد.

فاضلی اذعان داشت: دلایل اصلی افزایش صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی چذابه، آزاد شدن صادرات تره بار و خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی در عراق است.

معاون گمرک چذابه به رشد قابل توجه روند صادرات کالا از بازارچه مرزی چذابه در 2 ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می شود روند رو به رشد صادرات کالا از این بازارچه در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: با اوج گیری صادرات کالا به عراق از این بازارچه مرزی، بیش از 700 کارگر بومی به صورت فصلی مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات کالا از مرزهای خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.