۶ طرح دانشگاه كاشان با حضور وزير علوم افتتاح شد

6 طرح صنعتي، پژوهشي و رفاهی دانشگاه كاشان با حضور وزير علوم افتتاح و یا عمليات اجرايي آن آغازشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس زراعت رئيس دانشگاه كاشان ، در آیین افتتاح این طرح ها گفت : این طرح ها شامل آغاز عملیات اجرایی احداث پارك علم و فن آوري غياث الدين جمشيد كاشاني، افتتاح آزمايشگاه همكار استاندارد در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه در قمصر و بهره برداري از دستگاه تصفيه پسماند گلاب نخستين بار در جهان ، طرح آموزش و پرورش زالو ، افتتاح خوابگاه دانشجويي و راه اندازی  مؤسسه مطالعات پيشرفته سعيدي (سياس) است.

وی ، افتتاح خوابگاه دانشجويي را با مشاركت خير (اميرحسين تركيان) یادآورشد و افزود: حدود 10 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح با زيربناي 800 متر مربع در دو طبقه هزينه شده است.

راه اندازی مؤسسه مطالعات پيشرفته سعيدي (سياس)

به گفته رئيس دانشگاه كاشان ، مؤسسه مطالعات پيشرفته سعيدي (سياس) نیز با حمايت خير ارجمند مهندس علي سعيدي به عنوان يكي از پیشروترين و موفق ترين نمونه هاي ورود خيران به عرصه پژوهش هاي كلان در آموزش عالي راه اندازی شد که  طرح هاي عمده اي در مقياس ملي و بين المللي در دست اجرا دارد.

عباس زراعت ، تصریح کرد: طرح تحقيقاتي در كوير لوت، رصد آسمان شهاب سنگ ها، همكاري در زمينه آزمايش گاههاي باستان سنجي، طرح گرده سنجي و چندين اقدام مهم بين المللي از جمله اقدامات انجام شده در اين موسسه در زمان فعاليت آزمايشي آن بوده است.

 افتتاح آزمايشگاه همكار استاندارد در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه در قمصر 

وی ، اظهارداشت : آزمايشگاه همكار استاندارد در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه در قمصر نیز با توجه به اینکه كاشان قطب صنعت گلاب و اسانس است راه اندازی شد که فعاليت اين آزمايشگاه تأثير بسزايي در رونق و افزايش كيفيت محصول گلاب و عرقيات گياهي در سطح منطقه و كشور خواهد داشت.

رئيس دانشگاه كاشان ، با تاکید بر آغاز عملیات اجرایی احداث پارك علم و فن آوري غياث الدين جمشيد كاشاني در سايت مركزي دانشگاه كاشان  به مساحت 50 هكتار گفت: با راه اندازي اين پارك زمينه اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه ها فراهم و منطقه كاشان به عنوان يكي از مناطق پيشرو در زمينه اقتصاد دانش بنيان تبديل می شود.

به گفته زراعت ، دانشگاه کاشان افتتاح طرح آموزش و پرورش زالو را نیز درراستای کاهش مهاجرت روستائیان به حاشيه شهرها به دليل كم آبي اجرا می کند که بر همين اساس این دانشگاه مركزي را ايجاد کرده است تا به مردم و دانشجويان پرورش زالو را آموزش دهد.

 پرورش زالو محصولي بسيار پردرآمد و زودبازده

وی ، با اشاره به اینکه سرمايه گذار در اين طرح در طول مدت پرورش زالو بر سير كار نظارت داشته و محصول را هم پيش خريد مي كند اظهارداشت : امروزه زالو محصولي بسيار پردرآمد و زودبازده است و نياز به سرمايه گذاري زيادي ندارد.

رئيس دانشگاه كاشان ، در پایان با بیان اینکه در اين زمينه طرح هاي ديگري هم براي آموزش شغل به دانشجويان مورد نظر داريم تا هر دانشجو علاوه بر مدركي كه دريافت مي كند يك شغل نيز فراگیرد اظهار امیدواری کرد : دانشگاه كاشان بعنوان دانشگاه پيشرو در زمينه اشتغال بتواند گام هاي مهمي براي رفع بيكاري بردارد زيرا رسالت اصلي دانشگاه كمك به حل مشكلات جامعه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.