مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد؛

کاهش ۴۵ درصدی آتش سوزی مراتع

آتش سوزی در منابع طبیعی و جنگل های استان فارس ۴۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶ فقره آتش سوزی به مساحت ۳۶۷ هکتار در مراتع و منابع طبیعی استان فارس رخ داده است.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال ۱۳۴ مورد آتش سوزی با مساحت ۳۹۸ هکتار در منابع طبیعی استان فارس رخ داد که از نظر تعداد حدود ۴۵ درصد و از لحاظ وسعت حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته، که فرهنگ سازی و بالا رفتن آگاهی مردم را نشان می‌دهد.

بوستانی با بیان اینکه باید مردم نسبت به حفاظت و حراست از پوشش گیاهی این استان حساس باشند و از افروختن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی و گیاهی جدا خودداری کنند، اظهارداشت: تمام آتش سوزی‌هایی که در منابع طبیعی این استان رخ داده به دلیل سهل انگاری مردم ایجاد شده است خصوصا در زمان‌هایی که زارعان با استفاده از آتش در مزارع و باغ‌ها قصد از بین بردن بقایای کشاورزی خود را دارند که در پی آن به دلیل در مجاورت بودن عرصه‌های منابع طبیعی، آتش سوزی به این اراضی سرایت کرده است.

وی تصریح کرد: عوامل انسانی دیگری مانند گرم کردن غذا، آتشی که برخی از چوپان‌ها برای دور کردن حیوانات وحشی می‌افروزند و یا سهل انگاری افرادی که برای برداشت میوه به مناطق جنگلی می‌روند، می‌تواند از دلایل آتش سوزی در مراتع باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: فصل گرما و خشکسالی همچنان در استان ادامه دارد و احتمال بروز آتش سوزی نیز هست که از اهالی فارس درخواست دارم با رعایت اصول ایمنی و پیشگیری، از بروز آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی این استان جلوگیری کنند.

بوستانی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به صورت شبانه روزی آتش سوزی در مراتع و تخریب منابع طبیعی را با شماره تلفن ۱۵۰۴ که هیچ هزینه‌ای به حسابشان نمی‌آید، گزارش دهند.

انتهای پیام/ر

کاهش آتش‌سوزی در جنگل‌های فارس

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار