شمار قربانیان ابولا در کنگو به ۷۵ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان بیماری ابولا که در منطقه مانگینا در شمال ایالت کیوو در کنگو شیوع پیدا کرده به ۷۵ نفر افزایش یافته و تاکنون ابتلای ۱۱۱ نفر به این بیماری تایید شده است.

شمار قربانیان ابولا در کنگو به ۷۵ نفر افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­خبرگزاری فرانسه، شمار قربانیان بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو به ۷۵ نفر افزایش یافت.

این بیماری در منطقه مانگینا در شمال ایالت کیوو در جمهوری دموکراتیک کنگو شیوع پیدا کرده است. تاکنون ابتلای ۱۱۱ نفر به این بیماری تایید شده است.

بیماری ویروسی ابولا یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌های کشور جمهوری دموکراتیک کنگوگرفته شده است.

این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، درد‌های ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.

انتهای پیام/

۷۵ کشته، جدیدترین آمار قربانیان ابولا در کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار