صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری ۱ میلیاردو ۶۳ میلیون و ۷۸۰ هزارو ۳۶۲ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۲ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری ۱ میلیاردو ۶۳ میلیون و ۷۸۰ هزارو ۳۶۲ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۲ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۴ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۲۷ درصدی داشته است.

حیدری افزود: از مجموع فوق، ۵۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزارو ۴۰ دلار آن با وزن ۵۳۸ هزار و ۲۳۳ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۷۵ درصد و از حیث وزن نیز ۱۰۰ رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۳۹۵ میلیون و ۲۷۲ هزارو ۴۸۶ دلار کالا به وزن ۱ میلیون و ۱۲۲ هزارو ۶۳۴ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۳۵ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی رشد ۴۳ درصدی داشته است.

خلیل حیدری بیان داشت: صادرات خروجی از گمرک خسروی نیز ۵۱ میلیون و ۴۷۸ هزارو ۷۵۱ دلار کالا به وزن ۱۷۸ هزارو ۵۲۲ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۳۲ درصد واز لحاظ وزن ۴۸ درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله را ۷۹ میلیون و ۸۵۶ هزارو ۶۵۱ دلار کالا به وزن ۱۳۳ هزار و ۱۲۲ تن عنوان نمود.

وی افزود: در ۵ ماهه نخست سالجاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۲۰ میلیون و ۶۱۸ هزارو ۴۳۴ دلارکالا به وزن ۲۲۷ هزارو ۸۵۹ تن است

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی، سیب زمینی محفوظ شده، انواع کاشی دیواری، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، کولر‌های آبی، گرید لوله بصورت پودر، کیسه دسته دار پلاستیکی، انواع بستی، رول نایلون، کیسه پلاستیکی، جوال وکیسه برای بسته بندی کالا از نوارپلی اتیلن یاپلی پروپیلن، نوارلبه وروکش اوراق فشرده چوبی، ظروف ملامین و یکبار مصرف، پودریا مایع لباسشویی، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

 انتهای پیام/ز

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار