آغاز سال تحصیلی هشت هزار نفر به حوزه علمیه کشور

مدیرحوزه‌های علمیه کشور درآمل گفت: هشت هزار نفر در سال جدید تحصیلی وارد حوزه علمیه کشور شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین آغازسال تحصیلی جدید درحوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با بیان اینکه هشت هزار نفر در سال جدید تحصیلی وارد حوزه علمیه کشور شدند، گفت: ۷۰ هزار نفر در مدارس حوزه علمیه کشور در حال تحصیل هستند .

وی با اشاره به اینکه امسال تعطیلات مدارس حوزه علمیه کاهش یافت، افزود:بعضی از حوزه‌های علمیه کشور قبل از شهریور، اما تمامی مدارس حوزه علمیه از شهریور شروع به کار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ۲۰ هزار طلبه در دوره‌های مختلف و ارتقای تابستان حضور فعال داشتند گفت:۲۰ مدرسه جدید امسال به بهره‌برداری رسید.

اعرافی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مدرسه حوزه علمیه در کشور افزود: برای استان‌ها بسته‌های ارتقایی و واگذاری اختیارات بیشتر در نظرگرفته شده تا شاهد پویایی بیشتر در مدارس حوزه علمیه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه موسسه و مرکز تحت نظر جامعه المصطفی در ۶۰ کشور برای توسعه حوزه‌های علمیه در دنیا فعالیت می‌کنند، گفت: ۵۰ هزار نفر از سراسر دنیا با ۱۳۰ ملیت مختلف در این حوزه‌ها در حال کسب دانش و تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ر

فعالیت ۶۰۰ مدرسه حوزه علمیه در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار