نگاهی به رویکرد جوان‌گرایی در انتصابات اخیر مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب از ابتدای امسال انتصابات گوناگونی متناسب با اختیارات و وظایف رهبری داشته اند که وجه مشترک غالب این انتصابات، رویکرد جوان گرایی معظم له در انتخاب مسئولان جدید است.

نگاهی به رویکرد جوان‌گرایی در انتصابات اخیر رهبریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نکته ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی ابتدای امسال خطاب به مسئولان مطرح و با توجه به توانایی های گسترده جوانان تحصیل کرده کشورمان، تأکید کردند: «در مدیریّت هم هرجا جوان ها باشند، مدیریّت، مدیریّت با‌نشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ ما این است که در مدیریّت های مختلف، جوان ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.» عموم انتصابات غیر نظامی رهبر انقلاب دو حوزه اجرایی و غیراجرایی (مانند نمایندگی ولی فقیه در استان ها) را دربر می گیرد که حضرت آیت ا... خامنه ای در روند انتصابات این دو حوزه به ویژه دسته اول، رویکرد جوان گرایی را در دستور کار قرار داده اند. به طوری که با احکام جداگانه ایشان از ابتدای امسال دو چهره جوان و متولد دهه 50 در دو مجموعه مهم سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها عهده دار مسئولیت شده اند. این مسئله با انتصاب محمد قمی (متولد 1359)، مصطفی رستمی (متولد 1351)رقم خورده است.

همچنین انتصاب محمد هادی مفتح به سمت ریاست مرکز اسلامی هامبورگ که متولد 1346 است نیز همین رویکرد را نشان می دهد . در همین زمینه رهبر انقلاب دیروز در حکمی رئیس جدید نهاد نمایندگی خود در دانشگاه ها را منصوب کردند. براساس این حکم رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام مصطفی رستمی را که 46 سال دارد به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها منصوب کردند.


بیشتربخوانید:حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها شد


براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا... خامنه‌ای، متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته؛ اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجت الاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاه ها کناره‌گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه می باشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب می کنم. دانشگاه مهم ترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ چشم‌انداز آینده‌ کشور و رقم‌زننده‌ سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن‌بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند -به توفیق و هدایت الهی- خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان های بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ کشور و دانش‌آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. ان شاءا.... لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت های علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی، حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند. توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می کنم. رهبر انقلاب از ابتدای امسال انتصابات گوناگونی متناسب با اختیارات و وظایف رهبری داشته اند که وجه مشترک غالب این انتصابات، رویکرد جوان گرایی معظم له در انتخاب مسئولان جدید است.

نکته ای که خود ایشان در سخنرانی نوروزی ابتدای امسال خطاب به مسئولان مطرح و با توجه به توانایی های گسترده جوانان تحصیل کرده کشورمان، تأکید کردند: «در مدیریّت هم هرجا جوان ها باشند، مدیریّت، مدیریّت با‌نشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ ما این است که در مدیریّت های مختلف، جوان ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.» عموم انتصابات غیر نظامی رهبر انقلاب دو حوزه اجرایی و غیراجرایی (مانند نمایندگی ولی فقیه در استان ها) را دربر می گیرد که حضرت آیت ا... خامنه ای در روند انتصابات این دو حوزه به ویژه دسته اول، رویکرد جوان گرایی را در دستور کار قرار داده اند. به طوری که با احکام جداگانه ایشان از ابتدای امسال دو چهره جوان و متولد دهه 50 در دو مجموعه مهم سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها عهده دار مسئولیت شده اند. این مسئله با انتصاب محمد قمی (متولد 1359)، مصطفی رستمی (متولد 1351)رقم خورده است. همچنین انتصاب محمد هادی مفتح به سمت ریاست مرکز اسلامی هامبورگ که متولد 1346 است نیز همین رویکرد را نشان می دهد . در همین زمینه رهبر انقلاب دیروز در حکمی رئیس جدید نهاد نمایندگی خود در دانشگاه ها را منصوب کردند. براساس این حکم رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام مصطفی رستمی را که 46 سال دارد به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها منصوب کردند. براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا... خامنه‌ای، متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته؛ اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجت الاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاه ها کناره‌گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه می باشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب می کنم. دانشگاه مهم ترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ چشم‌انداز آینده‌ کشور و رقم‌زننده‌ سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن‌بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند -به توفیق و هدایت الهی- خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان های بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ کشور و دانش‌آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. ان شاءا.... لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت های علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی، حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند. توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

رهبر انقلاب از ابتدای امسال انتصابات گوناگونی متناسب با اختیارات و وظایف رهبری داشته اند که وجه مشترک غالب این انتصابات، رویکرد جوان گرایی معظم له در انتخاب مسئولان جدید است. نکته ای که خود ایشان در سخنرانی نوروزی ابتدای امسال خطاب به مسئولان مطرح و با توجه به توانایی های گسترده جوانان تحصیل کرده کشورمان، تأکید کردند: «در مدیریّت هم هرجا جوان ها باشند، مدیریّت، مدیریّت با‌نشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ ما این است که در مدیریّت های مختلف، جوان ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.» عموم انتصابات غیر نظامی رهبر انقلاب دو حوزه اجرایی و غیراجرایی (مانند نمایندگی ولی فقیه در استان ها) را دربر می گیرد که حضرت آیت ا... خامنه ای در روند انتصابات این دو حوزه به ویژه دسته اول، رویکرد جوان گرایی را در دستور کار قرار داده اند. به طوری که با احکام جداگانه ایشان از ابتدای امسال دو چهره جوان و متولد دهه 50 در دو مجموعه مهم سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها عهده دار مسئولیت شده اند. این مسئله با انتصاب محمد قمی (متولد 1359)، مصطفی رستمی (متولد 1351)رقم خورده است. همچنین انتصاب محمد هادی مفتح به سمت ریاست مرکز اسلامی هامبورگ که متولد 1346 است نیز همین رویکرد را نشان می دهد .

در همین زمینه رهبر انقلاب دیروز در حکمی رئیس جدید نهاد نمایندگی خود در دانشگاه ها را منصوب کردند. براساس این حکم رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام مصطفی رستمی را که 46 سال دارد به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها منصوب کردند. براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا... خامنه‌ای، متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته؛ اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجت الاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاه ها کناره‌گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه می باشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب می کنم. دانشگاه مهم ترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ چشم‌انداز آینده‌ کشور و رقم‌زننده‌ سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن‌بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند -به توفیق و هدایت الهی- خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان های بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ کشور و دانش‌آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. ان شاءا.... لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت های علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی، حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند. توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

رویکردجوان گرایی در انتصابات رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار