مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: سند اشتغال بانوان تدوین و سامانه سنا بانو با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و برندسازی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،فاطمه سادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در حاشیه طرح توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی که در سالن همایش‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در حال برگزاری است گفت: این دوره‌ها با هدف آموزش بانوان کارآفرین و تحصیل کرده رشته‌های مختلف و آشنایی آن‌ها با کسب کار‌های نوین در حال برگزاری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: در توسعه اقتصادی نقش و حضور بانوان در این فعالیت‌ها بسیار اثرگذار می‌باشد و این تاثیر گذاری به واسطه به دست آوردن مهارت که همان شاه کلید توسعه کارآفرینی ، خواهد بود.

وی از شناسایی ۱۲۰ تسهیل‌گر خبر داد و افزود: این تسهیلگران از بین ۳۵۰ نفر از سراسر استان با همکاری معاون امور بانوان و خانواده استانداری کرمان شناسایی و انتخاب شدند و در این دوره سه روزه حضور پیدا کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه قصد داریم با آموزش این تسهیلگران در توسعه اقتصادی و مشارکت بانوان در کرمان تحولی ایجاد نماییم اظهارکرد: معتقدیم زنان کارآفرین می‌توانند به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: این دوره‌ها در تمامی شهر‌ها و با برنامه‌ریزی سازمان‌های مردم نهادبگزار شود تا یک حرکت و تحول خوبی ایجاد گردد.

وی گفت: در هر شهرستان ۵ روستا با محوریت ۵ محصول و پنج تسهیلگربا هدف ایجاد یک خانه مهارت شناسایی شده است که بتوانیم هرچه سریعتر مهارت افزایی در روستا‌ها را با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در کل استان را توسعه دهیم و مهارت افزایی را جایگزین مدرک گرایی نماییم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: در همین راستا سند اشتغال بانوان تدوین و سامانه سنا بانو با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و برندسازی راه اندازی شده است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه برای کار آفرینان خبر داد واظهار کرد: بانوان کارآفرین می‌توانند از امکانات و اطلاعات این سایت در جهت ارتقا سواد رسانه استفاده نمایند.

انتهای پیام/ی

طرح توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.