کرمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کیفیت نان کاهش یافت/ خبری از یکسان سازی نرخ آرد و نان نیست

یک مقام مسئول گفت: با توجه به ثبات قیمت نان در چهار سال اخیر، نانوایان چاره ای جز کاهش وزن چانه ندارند.این موضوع در کیفیت نان تاثیر بسزایی گذاشته است.

کیفیت نان کاهش یافت/ خبری از یکسان سازی نرخ آرد و نان نیستمحمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش کیفیت نان خبر داد و گفت: دولت از سال 93 به بعد، قیمت نان را به طور سالانه مشخص نکرده است. از این رو نانوایان برای جبران هزینه های خود ، چاره ای جز کاهش وزن چانه نداشته اند چرا که نمی توانند از جیب خود به مردم یارانه بدهند.

وی افزود: اگرچه قرار بود بحث قیمت گذاری نان اتفاق بیفتد اما دولت به دلایلی حاضر به اجرای این امر نشد.درنهایت موضوع ثبات قیمت نان در چهار سال اخیر منجر به کاهش وزن چانه و کیفیت نان شده است.

کرمی در پاسخ به این سوال که بحث یکسان سازی نرخ آرد و نان به کجا رسید، بیان کرد:  تازمانیکه مسئولان امر تنها بر ثبات قیمت نان اصرار می ورزند،موضوع یکسان سازی نرخ آرد و نان مغفول خواهد ماند در حالیکه این امر تنها نسخه شفا بخش کیفیت به شمار می رود.

به گفته این مقام مسئول با توجه به گلایه مندی مصرف کنندگان از کاهش کیفیت نان انتظار می رود هر چه سریع تر دولت تمهیداتی راجع به قیمت نان به کار گیرد تا نانوایان برای افزایش 3 تا 4 برابری هزینه های کارگری،بیمه، مواد اولیه و... مجبور به کاهش وزن چانه و کیفیت نان تولیدی نباشند.


بیشتر بخوانید: صدور بی‌رویه مجوز واحدهای نانوایی دردسر ساز شد/ بلاتکلیفی نانوایان برای افزایش قیمت نان


وی ادامه داد: اگر دولت به هر دلیلی حاضر نیست که قیمت نان را افزایش دهد، از این رو باید مبلغی را تحت عنوان خدمات به نانوایان ارائه دهد. در این صورت نانوایان حاضرند حتی نان مجانی در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی با انتقاد از این موضوع که ثبات نرخ نان به قیمت بی کیفیتی تمام می شود،بیان کرد: تعزیرات حکومتی از کاهش وزن چانه در نانوایی ها اطلاع دارد، اما  در شرایط کنونی تنها ثبات قیمت نان مد نظر آنهاست و با مابقی موضوعات مشکلی ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه آزاد سازی نرخ آرد و نان،رقابت سالم میان نانوایان را به همراه دارد،اما دولتمردان همواره بر انحصار آرد و نان اصرار می ورزند در حالیکه این امر جز رانت و فساد برای عده ای نتیجه دیگری در بر ندارد.

انتهای پیام/

یکسان سازی آرد و نان مغفول ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار