سوریه: آمریکا و متحدانش مهمات جنگی گروه‌های تروریستی را تامین می‌کنند

دمشق اعلام کرد آمریکا و متحدانش از طریق کشورهایی از جمله اوکراین تسلیحات نظامی را در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه قرار می‌دهند.

سوریه: آمریکا و متحدانش مهمات جنگی گروه‌های تروریستی را تامین می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمشق اعلام کرد تسلیحات نظامی آمریکا و متحدانش از طریق اوکراین و کشورهای حوضه بالکان در اختیار گروه‌های ترویستی قرار می‌گیرد.

براساس اعلام وزارت خارجه سوریه، آمریکا و متحدانش تسلیحات و مهمات جنگی را از طریق کشورهایی از جمله اوکراین در اختیار گروه‌های ترویستی داعش و تروریست‌های عضو جبهه النصره قرار می‌دهند.

یک مقام وزارت خارجه سوریه در این باره اعلام کرد: کاملا مشخص است که آمریکا و کشورهای هم پیمان از طریق یک کشور سوم از جمله اوکراین و کشورهای حوضه بالکان مقادیر زیادی سلاح و مهمات نظامی را برای تجهیز گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره ارسال می‌کنند.

این مقام تاکید کرد دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی پیشرفت داشته است اما اقدامات عوامل خارجی برای این موفقیت مانع ایجاد می‌کند. دبیر دپارتمان روابط بین الملل در وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد آمریکا صدها تن مهمات و تسلیحات نظامی را از طریق اردن در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه قرار می‌دهد.

وی افزود: آمریکا همچنین در حال تامین سلاح و مهمات برای دیگر گروه‌های تروریستی است. آنها این کار را از طریق واسطه‌ها صورت می‌دهند. صدها تن تسلیحات جنگی از طریق بندر اردن به دست تروریست‌ها در جنوب سوریه رسیده است.

بنا به گزارش‌ خبرگزاری سانا پیش از این نیروهای دولتی سوریه مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی و پزشکی را در استان قنیطره کشف کردند که از تروریست‌های در حال فرار بر جای مانده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از این مهمات و سلاح‌ها ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا بودند. علاوه برمهمات و سلاح، مقادیر زیادی دارو نیز در این انبارها کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار