نخستین کارخانه آلاینده هوا به بیرون از شیراز منتقل شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با تلاش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کارخانه ریشمک نخستین کارخانه آلاینده هوا، از شیراز خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به خروج کارخانه ریشمک نخستین کارخانه آلاینده هوا از شیراز، گفت: این کارخانه در سال ۱۳۴۸ در بلوار امیرکبیر تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این واحد در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان فعالیت داشته است، افزود: با توجه به بالا بودن میزان گردو غبار خروجی از این واحد و ایجاد آلودگی هوا و داشتن شکواییه، این اداره کل از سال ۱۳۸۸ پیگیری‌های لازم درباره جابجایی و انتقال کارخانه به مکان مناسب را در دستور کار خود قرار داد و با پیگیری‌های مکرر و مستمر کارشناسان محیط زیست، در نهایت با معرفی زمینی در منطقه لپویی، ساخت کارخانه جدید در این منطقه آغاز شد.

محمودی ادامه داد: طرح انتقال این واحد از سال ۹۳ شروع و براساس گزارش بازدید ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ کارشناسان، این کارخانه به صورت ۱۰۰ در صد به منطقه جدید انتقال یافته و همه دستگاه‌های خط تولید نیز جمع آوری و به واحد جدید منتقل شده است.

مدیر کل محیط زیست فارس بیان کرد: این اداره کل در صدد است همه صنایع آلاینده را به خارج از شهر شیراز منتقل کند.

انتهای پیام/ن

خروج کارخانه ریشمک از شیراز

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.