دو تبعه روس در خصوص پرونده اسکریپال متهم شدند+ تصاویر

پلیس انگلیس دو شهروند روس را به عنوان متهمان حمله با عامل اعصاب نوویچوک به جاسوس دوجانبه روس و دخترش در شهر سالزبری معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس انگلیس دو فرد با گذرنامه روسی را به عنوان متهمان حمله با عامل اعصاب نوویچوک به سرگئی اسکریپال، جاسوس روس‌تبار و دخترش معرفی کرد.

پلیس انگلیس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد شواهد کافی در اختیار دارد که دو تبعه روسی به نام‌های «الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیروف» را در خصوص حمله با گاز اعصاب به «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در ۴ ماه مارس ۲۰۱۸ در شهر سالزبری انگلیس  به عنوان متهمان اصلی معرفی کند.

ادامه پرونده حمله شیمیایی به جاسوس دوجانبه؛ دو تبعه روسی متهم شدند

به نوشته اسپوتنیک، پلیس انگلیس  جزئیاتی از نحوه ورود این دو مظنون به انگلیس و انجام عملیات و سپس خروج از این کشور منتشر کرده و مدعی شده این دو فرد را از طریق دوربین‌های مداربسته در گذرگاه مرزی انگلیس شناسایی کرده است.

ادامه پرونده حمله شیمیایی به جاسوس دوجانبه؛ دو تبعه روسی متهم شدند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این بیانیه پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات درخصوص چنین جرائم جدی که انگلیس مدعی آن است نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها و همکاری نزدیک با نهاد‌های قانونی است.

در همین راستا نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفته است  اگر لندن در پرونده اسکریپال خواهان همکاری نزدیک با روسیه نیست،  سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌تواند تحقیقات را در این زمینه پیگیری کند.

ادامه پرونده حمله شیمیایی به جاسوس دوجانبه؛ دو تبعه روسی متهم شدند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد مسکو خواهان ارائه اطلاعات مشخص و روشنی در خصوص ترور «سرگئی اسکریپال» از سوی لندن است.

به گفته رسانه‌های انلگیسی، «ترزا مِی»، نخست‌وزیر این کشور، قرار است درباره حمله شیمیایی با گاز «نوویچوک» به اسکریپال و دخترش بیانیه‌ای را در پارلمان انگلیس قرائت کند.

سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق دو جانبه روس و یولیا، دخترش، ماه مارس در سالزبری انگلیس با عامل اعصاب مسموم شدند و پس از انتقال به بیمارستان و گذراندن دوران درمان بهبود یافتند.

در پی این ماجرا، انگلیس بارها روسیه را به انجام این اقدام (مسمومیت) متهم کرد و روسیه نیز این اتهامات را شدیدا رد کرد. از آن پس روابط دو کشور رو به سردی گرایید.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار