تلاش برای کاهش غرقی در رامسر

متولیان طرح دریا تمام تلاش خود را برای پیشگیری انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد آزاد فرماندار رامسر در نشست ساماندهی سواحل شهرستان با بیان اینکه تعداد غریق ها درسال جاری شایسته رامسر نیست، گفت: متولیان تمام تلاش خود را برای پیشگیری انجام می دهند اما مسافران هم باید توصیه ها و تذکرات را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلات پایان تابستان شاهد حضور بیشتر مسافران در سواحل خواهیم بود، افزود: همه دستگاه باید حساس تر از گذشته در این ایام نظارت و اقدام عملی داشته باشند.

آزاد گفت: مردم با امید و احساس امنیت وارد طرح های دریا می شوند و نباید در طرح ها ناامنی وجود داشته باشد.

فرماندار رامسر بر لزوم برخورد شدید با متخلفان حوزه دریا نیز تاکید کرد و افزود: نیروی های انتظامی و امنیتی در مدت اخیر تمامی اتباع بیگانه را رصد میکنند و تاکنون برخوردهای مختلفی با متخلفان عربی داشته است.

آزاد گفت: در ماه محرم باید کل شهرستان رنگ و بوی محرم بگیرد و حرمت این ماه در تمامی نقاط شهرستان بخصوص در سواحل حفظ شود.

وی با بیان اینکه هر فردی که غرق می شود باید مشخص شود کم کاری چه کسی بود بر لزوم ایجاد کمیته حقیقت یاب غرقی تاکید کرد و افزود: اینکه غرق شدن یک انسان را بر گردن یکدیگر بیندازیم اصلا قابل پذیرش نیست.

فرماندار رامسر گفت: مشکلات ساختاری و مجوزهای بی رویه ای که در گذشته به نام حمایت سرمایه گذاری ارائه شد ، شهر را به نقطه قفل رسانده و کار را بسیار سخت کرده است اما ما با شناسایی ظرفیت ها درحال برنامه ریزی هستیم.

محسن یوسفی دبیر ستاد ساماندهی سواحل نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون هشت جلسه این ستاد تشکیل شده است از عدم تحویل گزارش کمیته ها به دبیرخانه ستاد انتقاد کرد.

وی افزود: از سال آینده واگذاری سواحل از دستگاه ها خارج شده و بر عهده فرمانداری گذاشته شده است تا با دقت و حساسیت بیشتری واگذاری ها صودت بگیرد.

مجتبی حسن نژاد رییس هیئت نجات غریق شهرستان رامسر نیز در این نشست از غرق شدن ۶ نفر تاکنون خبر داد و گفت: در این ایام  ۵۹ نفر از مرگ حتمی در دریا نجات یافتند.

وی افزود: ازدحام جمعیت در چند روز گذشته نسبت به سالهای پیش بیشتر شده است ولی تعداد ناجیان بر اساس طول سواحل کم است بطوری که در هر کیلومتر یک ناجی حضور دارد که باعث فشار بسیار زیاد به ناجیان است.

انتهای پیام/ م

تلاش متولیان طرح دریا برای کاهش غریق در رامسر

برچسب ها: فرمانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار