نیویورک تایمز:

ممکن است مرگ «حقانی» با سفر «پمپئو» به پاکستان ارتباط داشته باشد

نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد که ممکن است خبر مرگ رهبر شبکه حقانی با سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان ارتباط داشته باشد.

ممکن است مرگ «حقانی» با سفر «پمپئو» به پاکستان ارتباط داشته باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اعلام مرگ «جلال الدین حقانی» رهبر شبکه حقانی ممکن است که با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به پاکستان ارتباط داشته باشد؛ پمپئو امروز با مقامات پاکستان در اسلام آباد دیدار خواهد کرد.

در مقاله چاپ شده در روزنامه نیویورک تایمز آمده است که مقامات افغان بر این باورند که حقانی حداقل ۴ سال پیش در گذشته بود و طالبان برای انتشار این خبر منتظر فرصت زمانی مناسب بوده است.

در ادامه از قول یک مقام ارشد افغان آمده است که اعلام خبر مرگ حقانی ممکن است با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به پاکستان ربط داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی یکی از اهداف عمده این سفر، فشار وارد کردن به پاکستان است تا اسلام آباد از استراتژی جدید واشنگتن برای ثبات افغانستان، حمایت بیشتری کند.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه آمریکا به همراه «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور امروز به پاکستان سفر کرده و با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

به نوشته مهر، سفر مقامات ارشد ایالات متحده به اسلام آباد در حالی صورت می گیرد که تنش میان آمریکا و پاکستان در یک سال گذشته شدیدتر شده و «دونالد ترامپ» حدود ۸۰۰ میلیون دالر از کمک های خود به پاکستان را قطع کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار