در آستانه ماه محرم؛

مساجد و هیات های مذهبی غرب اهواز زیر ذره بین بازرسان بهداشت

رئیس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز از بازدید بازرسان بهداشت از مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی غرب این کلانشهر در آستانه ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، کلیه مساجد و حسینیه ها و هیات های مذهبی در غرب اهواز توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز مطابق خط سیر اعلام شده مورد بازدید بهداشتی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 150 مکان مذهبی در غرب اهواز وجود دارد که در نوبت های مختلف بازدید می شوند .

شریفی اظهار داشت: رعایت موازین بهداشتی در مراسم عزاداری بسیار مهم و ارزشمند است و بانیان مراسم می بایست بمنظور حفظ سلامت عزاداران حسینی مواردی از جمله؛ استفاده از ظروف یکبار مصرف مناسب برای توزیع غذا، شربت و چای، رعایت اصول بهداشت فردی و ابزار کار, پخت کامل غذا و استفاده از مواد اولیه مورد تایید مقامات بهداشتی و دامپزشکی جهت طبخ غذا, جلوگیری از مصرف فرآورده های دامی بدون مهر دامپزشکی، انجام نظافت عمومی و گندزدایی سرویس های بهداشتی و غیره را رعایت نمایند.

رئیس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز اذعان داشت: همچنین از کلیه سرایداران مساجد خواست برای دریافت کارت تندرستی به آزمایشگاه های پیشه وری مراکز خدمات جامع سلامت شماره 3و5 این مرکز واقع در خیابان 60 متری کیان و کیان آباد بین 15و16 غربی مراجعه نمایند.

این مقام مسئول بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط ضمن بازدید و بررسی های بهداشتی آموزش های لازم در زمینه نحوه استفاده از مواد گندزدای بهداشتی به سرایداران ارائه می نمایند تا با رعایت کامل مسائل بهداشت, عزاداران گرامی بتوانند در سلامتی کامل از این ایام فیض ببرند.

مهرداد شریفی در پایان از شهروندان خواست درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره تلفن 33914235-داخلی 110-111-112-113واحد بهداشت محیط مرکزبهداشت غرب اهواز تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام/گ

بازدید بازرسان از مراکز عرضه محصولات دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.