برداشت خرما از سطح 385 هکتار از نخلستان های بارور قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از آغاز برداشت خرما از سطح 385 هکتار از نخلستان های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان فرد مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : پیش بینی می شود امسال از نخلستان های بارور این شهرستان در مجموع بیش از 2 هزار تن محصول خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه قصرشیرین در مجموع 752 هکتار نخیلات دارد که از این میزان 367 هکتار آن غیر بارور و 385 هکتار بارور است ، ارقام خرمای تولیدی این شهرستان را شامل زاهدی ، اشرسی ، جعفری ، پیارم ، ربی و دیری ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پروانه مشاغل خانگی با نام بسته بندی خرما برای باغداران فعال صادر شده است ، برای دومین سال متوالی خرمای تولیدی قصرشیرین به صورت بسته بندی به بازار مصرف عرضه می شود.

محمودیان گفت: خرمای قصرشیرین در بسته های 10 کیلویی کارتنی ، ظروف پلاستیکی درب دار پنج کیلویی و نایلون 10 کیلویی با آدرس باغ و تاریخ برداشت به بازار مصرف عرضه می شود.

به گفته محمودیان فرد ، رقم خرمای اشرسی در کشور تنها در قصرشیرین وجود دارد که دارای 2 نوع خشک و نرم ، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است.

وی عنوان کرد: هم اکنون کار برداشت خرمای نرم و رطب این شهرستان آغاز شده است و در چند روز آینده نیز برداشت سایر ارقام خرما در این منطقه شروع می شود.

وی گفت: تعدادی از زنان منطقه نیز با استفاده از تسهیلات خانگی در این فصل به پخت و تولید شیره خرما که در اصطلاح محلی 'دوشاب' گفته می شود ، اشتغال دارند و فروش این محصول نیز رونق خاصی دارد.

وی افزود: تعدادی از باغداران نیز در 2 نقطه ورودی قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب و گیلانغرب ، محصول خرما را برای مسافرانی که قصد خرید دارند، عرضه می کنند.

 

 

انتهای پیام/د

برداشت بیش از 2 هزار تن محصول خرما در قصرشیرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار