افتتاح چهار طرح تعاونی کاشان با اشتغالزایی ۸۶ نفر

چهار طرح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان همزمان با هفته تعاون(10 تا 16 شهریور) و حضور مدیر کل تعاون استان اصفهان در این شهرستان طی آیینی افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن رمضانی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان،در آیین افتتاح این طرح ها گفت: چهار طرح تعاون کاشان باسرمایه گذاری 117 میلیارد و 800 میلیون ریال و در مجموع 244 نفر عضو با اشتغالزایی 86 نفر راه اندازی شده است.

وی افزود: این شرکت های تعاونی شامل شرکت تعاونی دان مبین برای تولید خوراک آماده طیور ،همت یاران کاشان برای احداث مجتمع مسکونی ، کشت و صنعت گلستان مهر روستای آبشیرین و شرکت تعاونی پیام آوران سلامتی و آرامش در زمینه خدمات بهداشتی درمانی فعالیت دارد.

به گفته وی، شرکت تعاونی دان مبین برای تولید خوراک آماده طیور با اشتغالزایی 30 نفر در مساحت 7500 مترمربع و زیربنای 2500 متر مربع با ظرفیت اسمی 10 تن در ساعت و سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال تشکیل شده است که 9 میلیارد ریال آن از محل اعطای تسهیلات بانکی و 61 میلیارد آن آورده 143 نفر عضو است.

رمضانی، افزود: شرکت تعاونی عمرانی همت یاران کاشان نیز با احداث مجتمع مسکونی 20 واحدی ، 87 نفر عضو و سرمایه گذاری 38 میلیارد ریالی افتتاح می شود.

وی اظهارداشت: میانگین واحدهای مسکونی این شرکت 80 مترمربع است و در کل این پروژه در زمینی به مساحت 2700 مترمربع و 2 هزار مترمربع زیربنای مفید با اشتغالزایی 38 نفر اجراشده است.

به گفته وی، شرکت تعاونی کشت و صنعت گلستان مهر روستای آبشیرین نیز در مساحت 10 هکتار با 9 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 12 نفر در زمینه پرورش ماهیان زینتی و باغ انار و پسته فعالیت دارد کهتعداد اعضا ی آن نیز 7 نفر است.

رمضانی افزود: شرکت تعاونی پیام آوران سلامتی و آرامش در زمینه خدمات بهداشتی درمانی با 8 نفر عضو و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 6 نفر تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۷ شرکت تعاونی در حوزه‌های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و مسکن در شهرستان کاشان افزود: ظرف یکسال اخیر نیز 7 تعاونی جدید در محدوده این شهرستان با عضوگیری 200 نفر و ایجاد فرصت شغلی 78 نفر راه اندازی شد.

به گفته وی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان در سال جاری صادرات ۲ میلیون دلاری به کشورهای خارجی با افزایش ۵۰ درصدی آن در سال جاری داشت.

رمضانی اظهارداشت: این صادرات ۲ میلیون دلاری به میزان ۴۰ تن آلیاژ سرب و ۱۸۵ گلاب و عرقیات گیاهی به مقصد کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، عراق، کشورهای آسیای شرقی و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی در پایان با تأکید بر همدلی و نگاه ملی در اجرای طرح ها و عرصه خدمت و همکاری در اجرای پروژه های جمعی و تعاون گفت: همان‌طور که خداوند نیز در قرآن کریم فرموده است دست خدا با جماعت و پیروزی در کار اجتماعی است.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح چهار طرح های تعاونی در کاشان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.