موگرینی: زنان افغانستان باید حضور بیشتری در سیاست داشته باشند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که با توجه به انتخابات پیشرو، باید تلاش هایی در راستای افزایش حضور زنان در افغانستان در سیاست انجام شود.

موگرینی: زنان افغانستان باید حضور بیشتری در سیاست داشته باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا از آغاز نشست آستانه برای توانمندسازی زنان افغانستان با حضور هیات‌هایی از آمریکا، روسیه، چین هند و تاجیکستان در قزاقستان خبر داد و افزوده است که این نشست در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که با توجه به انتخابات پیشرو، باید تلاش هایی در راستای افزایش حضور زنان در افغانستان در سیاست انجام شود و آنان باید مسیر صلح را نیز رهبری کنند.

وی افزود: این نشست درباره توانمند سازی زنان در افغانستان است. اما در کل درباره آینده تمام شهروندان افغانستان هم است. چون توانمندسازی زنان نه تنها یک مساله حقوق بشری و عدالت اجتماعی است، بل در مورد پیشرفت و تکامل ظرفیت‌های کشور است. زنان در افغانستان همچنان با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به چالش‌های زنان در افغانستان، از کمک نقدی نیز سخن گفته و افزوده است: امروز افتخار دارم که کمک دو میلیون یورویی را برای آموزش و توانمند سازی زنان اعلام می کنم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.