اتحادیه اروپا: باید امکان گفتگوی فراگیر در افغانستان فراهم شود

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حمله تروریستی امروز افغانستان تاکید کرد که اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا: باید امکان گفتگوی فراگیر در افغانستان فراهم شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حمله تروریستی امروز افغانستان تاکید کرد که اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهد داد.

در بیانیه «مایا کاسیانچیچ»، سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: امروز در اولین روز از جشن های نوروز در افغانستان و کشورهای دیگر که باید روز جشن و شادی به مناسبت آمدن بهار باشد، حمله ای تروریستی در کابل این لحظه شادی را برای بسیاری تلخ کرد و جان 29 نفر را گرفت و بسیاری دیگر را مجروح ساخت.

این بیانیه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان می افزاید: ما به عنوان اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهیم داد. پیشنهاد صلحی که دولت افغانستان در نشست اخیر 'فرایند کابل' ارائه کرد و مورد حمایت کامل جامعه بین المللی قرار گرفت، باید توسط همه غنیمت شمرده شود تا خشونت و ترور یک بار برای همیشه متوقف شود و امکان گفت وگوی فراگیر در افغانستان فراهم شود.

بیانیه اتحادیه اروپا خاطرنشان می کند: ما این پیام را یک بار دیگر در کنفرانس هفته آینده افغانستان در تاشکند مورد تاکید قرار خواهیم داد و در این نشست، فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و نایب رئیس کمیسیون اروپا به نمایندگی از اتحادیه اروپا شرکت خواهد داشت. اکنون زمان آغاز گفت وگوی واقعی برای صلح است و اتحادیه اروپا در همبستگی کامل با دولت مردم افغانستان از این فرایند حمایت می کند. مردم افغانستان نیازمند و شایسته حال و آینده بهتری هستند. 

مردم کابل پایتخت افغانستان اولین روز نوروز را با حمله مهاجم انتحاری آغاز کردند که در آن 29 تن کشته و 52 تن دیگر زخمی شدند. برخی منابع شمار تلفات و مجروخان را 33 کشته و 65 مجروح اعلام کرده اند.

یک مهاجم انتحاری نزدیک به ساعت 12 ظهر امروز در جاده دانشگاه در مقابل «خوابگاه» دانشجویان، بمب همراه خود را در میان مردمی منفجر کرد که قصد داشتند در مراسم نوروز در منطقه «کارته سخی» حضور یابند. کارته سخی جایگاه برگزاری مراسم جشن نوروز در زیارتگاه منسوب به حضرت علی «ع» است که آنرا قدمگاه آن حضرت می نامند و هزاران تن از مردم کابل در آن شرکت می کنند. گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی خود، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار