در شورای سازمان فاوا شهرداری کلان شهرها مطرح شد:

شهر الکترونیک اولویت نخست شهرداری ها

در ششمین شورای سازمان فاوا شهرداری کلان شهرها که به میزبانی همدان برگزار شد بر پیگیری و انجام وظایف سازمان های فاوا تأکید شد.

شهر الکترونیک اولویت نخست شهرداری هامرتضی حضرت‌زاده  معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ی همدان در این نشست با بیان اینکه مدیریت شهری با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، گفت: سازمان‌های فاوا کمک حال مدیریت شهری هستند.

وی  با اشاره به اینکه سازمان‌های فاوا شهرداری‌ها با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستند، اظهار کرد: عدم استقلال این سازمان و حجم زیاد وظایف از جمله آنهاست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ی همدان بیان کرد: سازمان‌های فاوا تأمین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری‌ها را بر عهده دارند که می‌بایست با سایر دستگاه‌ها در تعامل باشند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم و دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی را در شهرداری‌ها و در حوزه‌های مختلف دارند، گفت: نظام شهرداری‌ها سنتی و مربوط به چند دهه گذشته است.

رضا عسکری بیان کرد: ضروری است سازمان‌های فاوا با توجه به وظایف خود سعی در حل مشکلات مردم داشته باشند.

وی افزود: سازمان‌های فاوا باید به تغییر دیدگاه‌های مدیران ارشد شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر بپردازند؛ زیرا اگر حمایت آنان نباشد این سازمان به تنهایی از عهده وظایف خود برنمی‌آیند.

وی گفت: هم‌اکنون سازمان‌های فاوا و شهرداری‌ها موضوع و اولویت نخست خود را داشتن شهرداری الکترونیک، شهروند الکترونیک و شهر الکترونیک می‌دانند.

وی بیان کرد: باید از دانش و تجربیات سایر کلان‌شهرها برای بهبود امور استفاده کنیم.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان همچنین درباره ایجاد شرکت سهامی خاص با مشارکت سازمان‌های فاوای شهرداری گفت: شهرداری‌ها درگیر هزینه‌های روزمره هستند باید دید چه کسی می‌خواهد از این شرکت‌ها حمایت کند.

عسکری عنوان کرد: 144 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی و برون‌سپاری مطرح است اما وجوب ایجاد یک شرکت موضوعاتی را در پی دارد که باید به آن توجه کرد، زیرا می‌خواهیم در کنار سازمان فاوا یک شرکت نیز ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر لزوم داشتن نقشه راه عنوان کرد: نداشتن آگاهی کامل به وظایف سازمان مشکل ماست که با آن روبه‌رو هستیم.

عسکری اظهار کرد: به نظر می‌رسد این شورا همان شرکتی است که به دنبال آن هستیم که باید تقویت و قوی شود.

معاون شبکه و امنیت سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: ایجاد این شرکت سهامی به عنوان هسته‌ای برای هماهنگی فاوای کشور است.

محمدرضا مؤمنی اظهار کرد: اگر دبیرخانه و شورا تقویت شود تصمیم‌گیری در امور مختلف بهتر خواهد شد.

همچنین در این نشست درباره موضوعات ایجاد شرکت سهامی و قرارداد نظام شهرسازی بحث و گفتگو شد.

در پایان جلسه نیز مصوب شد کارگروه‌ها احیا و متناسب با کلان‌شهرها تشکیل و از تجارب مدیران قبلی استفاده شود.

انتهای پیام/د.ا

اولویت نخست شهرداری ها شهر الکترونیک باشد

 

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار